Circulaţia pe podul Agigea, restricţionată până la 1 noiembrie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Podul de la Agigea
Podul de la Agigea

Traficul pe podul Agigea va fi restricţionat, începând de luni, 18 septembrie, până la 1 noiembrie, pentru finalizarea unei noi etape a lucrărilor de reabilitare. Se va circula pe o singură bandă pe fiecare sens.

Circulaţia pe podul Agigea va fi restricţionată începând de pe 18 septembrie până la 1 noiembrie, anunţă Compania Natională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Măsura este necesară pentru a putea finaliza o nouă etapă a lucrărilor de reabilitare şi pentru a nu pune în pericol siguranţa participanţilor la traficul rutier. 

„În nopţile de 18, 19 şi 20 septembrie, în intervalul orar 22:00-06:00, se va închide circulaţia rutieră pentru toate categoriile de autovehicule”, conform unui comunicat de presă al CNAIR. În timpul zilei se va putea circula pe câte o bandă pe sens.

În perioada în care traficul rutier pe podul Agigea va fi inchis, circulaţia va fi deviată pe ruta:  Agigea – A4 (Intrare Port Constanţa Sud ) – Podul Nou (Apolodor) - Bretea acces la DN 39 (Eforie Nord - Agigea) - DN38 (Agigea - Negru Vodă).

Circulaţia rutieră va continua să se desfăşoare pe câte o singură bandă pe sens în perioada 21 septembrie - 01 noiembrie (ora 24.00), iar pentru evitarea aglomeraţiei este recomandată aceeaşi rută alternativă.   

Până la 1 noiembrie se va realiza montarea tunelului de protecţie deasupra căii podului, la o înălţime de 5,5 metri, şi a unor schele de lucru la Pilonul Central al Podului, în vederea reparaţiei suprafeţelor de beton ale acestuia.

De asemenea, sunt prevăzute: protejarea cu beton a ancorajelor inferioare ale celor zece hobane, demontarea distanţierilor provizorii ai hobanelor şi montarea distanţierilor definitivi, armarea şi betonarea bulbilor hobanelor de la nivelul trotuarelor, montarea unor deviatori la ancorajele inferioare şi lucrări de montare a hidroizolaţiei şi de betonare a trotuarului, pe sensul Constanţa – Agigea.

Istoria podului

Podul de la Agigea a fost proiectat, de către IPTANA (Institutul de Proiectari Transporturi Auto, Navale si Aeriene). Construcţia ar fi trebuit să aibă o durată de exploatare de 120 de ani.

Podul are patru benzi, iar lungimea totală este de 270 de metri. El este amplasat pe DN 39 la km 8+988 şi este un pod hobanat, cu un singur pilon amplasat pe malul stâng al canalului. Lăţimea părţii carosabile este de 14,80 metri.

Podul asigură un gabarit de navigaţie de 17,00 m peste nivelul apelor. Tablierul este o structură mixtă, cu grinzi metalice cu inimă plină şi platelaj din beton armat precomprimat. Tablierul este susţinut de tiranţii hobanaţi ancoraţi în capul pilonului, care sunt alcătuiţi din grupuri de fascicule de 44 fire. Pilonul, din beton armat, a fost executat în cofraje căţărătoare.

Proiectul a fost întocmit de specialişti din cadrul colectivului Poduri (şef colectiv Ing. N. Dumitrescu) din Secţia Canal Dunăre – Marea Neagră condusă de ing. Chiriac Avădanei, cel care a proiectat Canalul Dunăre – Marea Neagră. Şeful proiectului a fost ing. Octavian Strâmbu, se arată pe site-ul IPTANA.

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite