Ziua, gustări rapide şi seara, la restaurant

"Luăm prânzul în cameră. Este prea cald să mai umblăm după restaurante. Ne-am cumpărat câte ceva de la supermarket, aşa că suntem pregătiţi pentru diseară, când vom mânca la o terasă", ne-a mărturisit Elena, care a venit cu soţul şi cu copilul la Saturn. Alţi turişti spun că preferă să mănânce la fast-food pentru că merge mai repede, costă mai puţin şi ajung mai repede înapoi la plajă. "Ieri am pierdut masa de prânz şi am mâncat kebab şi shaorma, care sunt foarte consistente", ne-a spus o familie din Buzău.

Dimineaţa e inclusă
Mulţi dintre turişti, mai ales cei cazaţi la hotelurile mari, au inclus în preţ şi micul dejun, ceea ce înseamnă că nu prea găseşti oameni care să caute un loc în care să ia masa de dimineaţă. Imediat după masă, care este întotdeauna la hotel sau în apropierea lui, turiştii se grăbesc pe plajă pentru a găsi locul cel mai bun pentru bronz.

Gogoaşa de la prânz
Litoralul românesc este împânzit de gogoşerii, fast-fooduri şi vânzători ambulanţi. Alternativa la masa de la restaurante este o ofertă bogată: comercianţii, prezenţi în toate staţiunile, vă aşteaptă cu gogoşi, clătite, porumb fiert sau copt, dar şi peşte prăjit şi mâncare de tip fast-food. După gustările de prânz, cei mai curajoşi dintre turişti se întorc la plajă, iar ceilalţi pleacă la plimbare sau merg în cameră să se odihnească.

Seara, agitaţie mare
De la ora 20.00, majoritatea staţiunilor încep să se aglomereze, la fel şi restaurantele şi barurile. Staţiunea care înregistrează cei mai mulţi turişti pe metru pătrat este Neptun, unde aglomeraţia provoacă deseori dispute între oameni. După ora 21.00, cele mai bune restaurante devin neîncăpătoare, dar nici celelalte nu duc lipsă de clienţi. Parcările din Neptun, de departe cea mai aglomerată staţiune, sunt arhipline şi foarte greu găseşti un loc în care să parchezi maşina. Preţurile sunt pentru toate buzunarele. Iubitorii de peşte nu beneficiază de prea multe restaurante cu specific pescăresc, dar găsesc în aproape orice tip de restaurant somon, şalău şi crap. Toate cele trei tipuri costă aproximativ 20 RON. Dintre restaurantele care oferă o calitate foarte bună la un preţ convenabil, amintim Four Seasons din Jupiter, Ancuţa din Neptun, Mediterraneo din Neptun, dar şi terasa Cireşica din Olimp, loc pe care îl frecventează preşedintele Traian Băsescu, atunci când este prezent pe litoralul românesc.