Constanta: Psihologii au dezbătut problemele elevilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Constanţa a găzduit prima conferinţă naţională a specialiştilor în domeniu. Aproape 70 de specialişti au participat timp de două zile, 5 - 6 iunie, la prima conferinţă naţională a psihologilor şcolari pe tema „Consilierea Şcolară între provocări şi paradigme“, ce s-a desfăşurat la Palatul Copiilor.

Conferinţa a fost organizată de Inspectoratul Şcolar Judeţean , Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională având ca parteneri Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei a Universităţii Ovidius şi Consiliul Judeţean Constanţa.

Micuţii, fragili în faţa divorţurilor

Startul lucrărilor a fost dat de lectorul universitar dr. Doina Mihalaşcu de la Universitatea Ovidius Constanţa cu tema „Consilierea şi terapia copilului în familiile divorţate“. Ea a precizat că tulburările psihologice ale copilului pot apărea
înaintea divorţului părinţilor, în timpul acestuia şi după el.  Ca manifestări, la copii, pot fi constatate, printre altele, fragilitatea, sensibilitatea, rezultate slabe obţinute la învăţătură, depresiile.

Psihologul a afirmat că, în astfel de situaţii, principalele obiective ale terapiei sunt de a determina copilul să înţeleagă divorţul, să-l detaşeze de stresul parental şi să-l ajute să-şi reia activitatea, să-i trateze furia şi, nu în ultimul rând, să-l facă să accepte permanenţa divorţului. Ca o concluzie a temei susţinute, Doina Mihalaşcu a afirmat că abilitatea copiilor de a traversa divorţul depinde de rezistenţa lor la şoc. Ea a mai subliniat că, de foarte multe ori,  nu divorţul este catastrofal, ci luptele pentru custodia copilului.

Dascălii ar trebui să-şi cunoască bine elevii

„Structura motivaţiei  pentru învăţare în preadolescenţă“ este o altă temă de interes abordată în timpul conferinţei de către profesorul psiholog Elena Popescu, de la Şcoala Ferdinand Constanţa. Studiile arată că există o lipsă de motivaţie în implicarea în activităţile şcolare a preadolescenţilor. În urma unui studiu realizat, timp de trei săptămâni, pe un număr de 106 elevi, profesorul a menţionat că a constatat că există o motivaţie relativ omogenă cu precădere în plan profesional.

Ca soluţii, profesorii şi părinţii ar trebui să faciliteze comunicarea, să se pună accent pe progres, pe potenţialul elevului. „Toţi factorii implicaţi trebuie să cunoască idealurile elevilor pentru a şti să îi stimuleze, să-i încurajeze pentru dezvoltarea aptitudinilor şi valorificarea lor“, a conchis Elena Popescu.

Relaţia profesor - elev, aproape inexistentă

Despre caracteristicile vârstelor şcolare a vorbit Maria Novac, psiholog specialist, la Colegiul Tehnic Vareliu D. Cotea din Focşani. Ea a afirmat că şcoala ar trebui să asigure o balanţă între inteligenţa emoţională şi inteligenţa cognitivă a a elevului. „Profesorii şi elevii sunt conştienţi de relaţia emoţională dintre ei. Şcoala nu este pregătită şi de aceea există nemulţumiri de ambele părţi“, după cum declară Maria Novac.  De altfel, toate aceste lipsuri conduc, printre altele, la abandonul şcolar şi la manifestările violente înregistrate în şcoli, a concluzionat psihologul.  

Constanţa



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite