Portul Constanţa, doar tranzit pentru croaziere

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Avem cel mai modern terminal de pasageri din Marea Neagră, dar Aeroportul Mihail Kogălniceanu este prea departe. Granzii liniilor mondiale de croaziere au sosit de ieri la Mamaia pentru o întâlnire de lucru.Se discută despre noi rute, taxe, facilităţi.

Este prima dată când asociaţia internaţională MedCruise vine la Constanţa, cu reprezentanţi din 72 porturi din regiunea Mării Mediterane, Mării Negre, Mării Roşii şi a Oceanului Atlantic.

Cele mai importante linii mondiale de croazieră - Costa Crociere, Royal Caribbean Cruises, Louis Cruise Lines, Thomson Cruises, Princess Cruises şi MSC Cruises sunt puse faţă în faţă cu agenţi portuari, touroperatori. Se formulează strategii în industria de croazieră şi pentru dezvoltarea turistică a zonelor de debarcare.

Turismul nu este în criză!

Giovanni Spadoni, preşedintele Asociaţiei MedCRuise, a atras atenţia asupra faptului că turismul de croazieră înregistrează profituri în creştere, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

„La începutul anului 2009, credeam că vom avea un sezon catastrofal, deoarece criza mondială doar ce se instalase. Suprinzător, am avut chiar creşteri şi acest lucru datorită calităţii serviciilor oferite la bordul oraşelor plutitoare şi a introducerii unor noi puncte de vizitare“, a declarat el.
Portul Constanţa a intrat în atenţia marilor linii de croazieră. Reprezentanţii MedCruise sunt de părere că este o zonă cu potenţial turistic mare, însă nevalorificat încă.

„Croaziere accesibile“

„În plus, turismul de croazieră este în continuă dezvoltare, în acest an vor fi date în folosinţă noi nave de capacităţi mari care vor străbate oceanele şi mările lumii. Preţurile pentru un sejur, în funcţie de distanţă, stagnează sau cresc uşor, însă sunt preţuri accesibile pentru oricine. Este greşită ideea că doar bogaţii au acces la aceste vacanţe exclusiviste“, a mai spus Giovanni Spadoni.

Portul a redus taxele

În rutele marilor linii de croazieră, Constanţa este doar un punct de tranzit. „Turiştii debarcă doar pentru câteva ore, unii sunt preluaţi de tour-operatori pentru excursii, alţii au program liber, în funcţie de preferinţe“, a spus Andreea Nistor, director comercial în cadrul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa.

„Deocamdată, Constanţa nu poate deveni port de plecare al croazierelor, deoarece condiţiile impuse sunt foarte riguroase, iar infrastructura nu permite acest lucru. Cea mai importantă solicitare este ca aeroportul să nu fie la o distanţă mai mare de 5 km de terminalul de pasageri“, a explicat Andreea Nistor. Dar există soluţii de atragere a unor transportatori.

Deloc de neglijat este însă faptul că avem cel mai modern terminal de pasageri de la Marea Neagră, inaugurat în 2005 în urma unei investiţii de 2,5 milioane de euro.

Deocamdată, în plin avânt al turismului de croazieră, Constanţa se aliniază cu taxele la celelalate porturi care primesc pasagere. Astfel, tariful pe pasager aplicat navelor maritime scade de la 5 la 2,5 euro pe turist.

„Dacă le place, vor reveni“!

Avantajele sosirii în Portul Constanţa a marilor linii de croazieră ţin în primul rând de promovare turistică. De avantaje financiare deosebite nu poate fi deocamdată vorba. „Este adevărat că turiştii debarcă în oraş pentru o zi maximum, însă dacă le place ce au văzut, vor reveni într-un sejur dedicat exclusiv ţării“, a explicat Giovanni Spadoni, preşedintele Asociaţiei MedCruise.

În acest an şi-au anunţat vizita în Portul Constanţa 60 de nave de pasageri, cu peste 16.000 de turişti la bord, ceea ce înseamnă o creştere de 25% a numărului de pasageri care vor sosi în terminalul de pasagere, comparativ cu 2009.

image

LITORAL 2010 - Citiți aici cele mai noi știri de pe litoral

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite