Până şi hotelierii de pe litoralul românesc vor în Bulgaria FOTOGALERIE

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Patronii de pe litoral se plâng că sunt taxaţi excesiv de stat şi, în loc să fie sprijiniţi, au parte numai de controale şi amenzi. Ei ameninţă că îşi vor muta afacerile pe litoralul bulgăresc.

Citește și:
ANAT: „Cum îi încurajăm pe oameni să călătorească în țara lor?" Despre ofertele turistice din țară de care nu știu românii

Ceea ce le pune capac investitorilor din turism este noutatea sezonului estival 2011: intrarea în vigoare a altor norme de clasificare a unităţilor de cazare, aplicate cu puţin timp înainte de începerea sezonului. Nimic mai prost - spun la unison hotelierii, care reclamă că timpul pentru reamenajări şi dotări a fost scurt.


image
image
image

În plus, agenţii economici din sudul litoralului se luptă tot în acest an cu noi taxe - taxa de paragină, taxa verde şi cea de promovare a turismului, toate impuse de Primăria Mangalia şi contestate de Prefectura Constanţa.

Un control pe zi

„Centralizaţi-vă!“, a declarat Virgil Stancu, directorul Hotelului Paradiso din Mangalia.  „Avem câte şapte controale pe săptămână, dar sunt acţiuni doar la hotelurile mari, altele sunt ocolite“, a declarat şi Nicolae Bucovală, preşedintele Patronatului hotelierilor din Mamaia.
Linica Stan, director THR Marea Neagră, societate care deţine 23 de hoteluri în sudul litoralului, a cerut, de asemenea, coerenţă a acţiunilor: „Am fost obligaţi încă din luna septembrie a anului trecut să lansăm pachetele pentru vacanţa din vara 2011, oferte lansate pe baza calculelor noastre iniţiale. Cu puţin înainte de deschiderea sezonului, apar alte cheltuieli total neprevăzute pe care agenţii economici nu mai au cum să le mai ia în calcul“.

Cearşafurile nu mai au loc pe plajă


„În sezonul trecut, au existat nenumărate reclamaţii cu privire la majorarea tarifului la închirierea şezlongurilor şi împiedicarea amplasării cearşafurilor în zona de şezlonguri“, a declarat Constantin Cerbulescu, preşedintele Autorităţii Naţionale a Protecţiei Consumatorilor (ANPC).
Replica agenţilor hotelieri nu a întârziat: „Plajele nu mai sunt ale hotelurilor, 80%  aparţin altor agenţi economici. Conform normelor europene, distanţa între şezlonuri trebuie să fie de patru metri. În plus, multe porţiuni de plajă sunt ocupate numai de şezlonguri, deşi 20% ar trebui să fie lăsat liber pentru turiştii care nu doresc închirierea lor“, a spus Nicolae Bucovală, preşedintele Patronatului hotelierilor din Mamaia.

Zgomotul nu a putut fi măsurat


Problemele privind poluarea fonică în toate staţiunile de pe litoral sunt vechi însă, de curând, şi foarte greu de rezolvat. Ele au fost aduse în discuţie, din nou, şi în prezenţa lui Cerbulescu.
Toate aparatele de măsurat zgomotul pe care le deține Agenția de Mediu au fost stricate, a spus prefectul Constanţei. „A fost o situaţie critică, abia acum câteva zile aparatele au fost aduse de la reparat, de la Bucureşti“, a declarat prefectul Claudiu Palaz. Acesta a adăugat că autorităţile locale nu se implică eficient pentru a asigura ordinea şi liniştea în staţiuni.




„Avem câte şapte controale pe săptămână, dar sunt acţiuni doar la hotelurile mari, altele sunt ocolite", a declarat şi Nicolae Bucovală, preşedintele Patronatului Hotelierilor din staţiunea Mamaia.

Citeşte cu ce probleme se confruntă turiştii dar şi hotelierii în  de astăzi!

image
Ştampilă Constanţa
Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite