Constanţa: Opriţi microbuzele morţii!

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Constanţa: Opriţi microbuzele morţii!
Constanţa: Opriţi microbuzele morţii!

Poliţiştii se ascund în spatele legii atunci când trebuie să ia măsuri pentru a împiedica tragediile. Poliţia Rutieră spune că nu putea să oprească microbuzul morţii pentru lipsa inspecţiei tehnice, pentru că nu-i permite Codul rutier.

Citiţi şi:


Deşi la art. 10 se specifică faptul că este interzisă circulaţia pe drumurile publice a vehiculelor fără inspecţia tehnică periodică, conform art. 112 Poliţia poate doar să reţină certificatul de înmatriculare pentru acest fapt. Este vorba de două articole contradictorii în cuprinsul aceluiaşi act normativ. Practic, orice rablă poate circula pe drumuri, punând în pericol viaţa mai multor persoane.

Dă vina pe legislaţie

Subinspectorul Marius Ghiţă spune că nu înţelege de ce trebuie schimbată legea: „Nu lipsa inspecţiei tehnice a făcut să se producă accidentul“, a spus el.

Dacă legislaţia ar fi fost clară şi nu ar fi lăsat loc la interpretări, şoferul microbuzului, Niculae Cojocea, nu ar mai fi avut dreptul să-şi transporte pasagerii până la Crucea, locul unde în ziua de joi s-a petrecut tragedia soldată cu cinci morţi şi patru persoane grav rănite.

Cu o jumătate de oră înainte de producerea accidentului, la ora 11.40, şoferul microbuzului a fost sancţionat de Poliţia Rutieră pentru că nu avea certificatul de înmatriculare. „Nicolae Cojocea, conducătorul auto al microbuzului, a fost oprit pe DN2A, în dreptul magazinului Elvila, de o echipă formată din agenţi de circulaţie şi angajaţi de la Consiliul Judeţean Constanţa, care efectuau un control de rutină“, a declarat Marius Ghiţă.

Nicolae Cojocea nu se afla la prima abatere, ultimele fiind înregistrate pe 23 iulie şi 25 august 2009 pentru depăşirea vitezei legale şi pentru că nu purta centura de siguranţă.

Fiul patronului firmei Trace Trans, Cătălin Mihalache, a spus că decedatul a fost un şofer-model. „Este unul dintre cei mai vechi angajaţi ai noştri. Muncea de la vârsta de 18 ani. Suntem terminaţi. Nu ştim nici acum ce s-a întâmplat de fapt acolo“. Îşi aminteşte că în urmă cu şase-şapte ani, Cojocea a mai fost implicat într-un accident uşor, dar care nu s-a soldat cu victime. În afară de acest incident neplăcut, Mihalache a mai spus că firma a mai fost implicată în urmă cu 5-6 ani într-un alt accident rutier în zona Tulcea: „Un şofer de-al nostru a acroşat o femeie care se afla în mijlocul şoselei“.

Se contrazic în declaraţii

Imediat după producerea accidentului, reprezentanţii Autorităţii Rutiere Române au declarat că firma Trace Trans avea toate actele şi autorizaţiile în regulă. „Firma Trans Trance Corporation efectuează curse regulate Constanţa-Tulcea, anual este verificată şi nu a avut înregistrate accidente“, a spus inspectorul Ioan Alexandrescu.

După câteva zile, Autoritatea Rutieră Română nu a mai luat apărarea firmei. Directorul instituţiei, Gabriel Iordache, a declarat că până când nu verifică toate actele care ţin de firmă nu îşi poate exprima punctul de vedere legat de acest caz. „Mi-e imposibil să calific astăzi situaţia“, a precizat el.

Conducerea Registrului Auto Român (RAR) Constanţa declară că toate autovehiculele din trafic sunt obligate să-şi facă verificările anuale. Directorul RAR, Tudorel Calapod, a declarat că nu este deloc în regulă dacă şoferul avea inspecţia tehnică periodică expirată. „El era obligat să-şi reînnoiască documentele înainte de expirarea termenului“, a precizat Calapod.

Şoferul vinovat, condus pe ultimul drum

Şoferul microbuzului a fost înmormântat ieri la Cimitirul Central. Familia, rudele, prietenii şi colegii de muncă au format un zid al tăcerii. „Nu ştiu ce să spun. Vorbele nu mai au acum niciun rost“, a spus printre lacrimi băiatul şoferului. Astăzi este condusă pe ultimul drum la Tulcea cea mai tânără victimă a accidentului, Cristina Decu, o studentă de 21 de ani, care îi împărtăşise iubitului său temerea cu privire la siguranţa cursei. Ea i-a trimis un ultim SMS de pe drum: „Iubitule, sunt în microbuz cu şoferul ăla care conduce prost“.

În accident au mai murit trei pasageri: Elena Sandu (52 ani) din Tulcea, Ionel Dănilă (55 ani), toţi din Tulcea şi Maria Stamule (60 ani) din Constanţa. Alte patru persoane au ajuns la spital având nevoie de îngrijiri medicale.

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite