Constanta: Licitaţie pentru construirea podului rutier Canalul Dunăre-Marea Neagră

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Constanta: Licitaţie pentru construirea podului rutier Canalul Dunăre-Marea Neagră
Constanta: Licitaţie pentru construirea podului rutier Canalul Dunăre-Marea Neagră

Unsprezece firme din România şi străinătate şi-au prezentat ofertele pentru proiectul care se va realiza în aval de ecluza Agigea în valoare de 23 de milioane de euro din fonduri structurale şi care va prelua traficul greu mai ales pe timpul verii.

Documentaţia a fost achiziţionată de 72 de societăţi din ţară şi străinătate pentru licitaţia organizată de Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa (CNAPMC) şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.

Dintre acestea, unsprezece firme din România, Italia, Franţa, Germania, Spania şi Israel şi-au prezentat astăzi ofertele la licitaţia deschisă privind achiziţia lucrărilor de execuţie pentru podul rutier la km 0 + 540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră şi lucrări aferente de infrastructură rutieră şi de acces.

Preţurile oferite au fost între 17.940.000 de euro şi 39.707.252,26 de euro, fără TVA, iar perioada de execuţie este între 11 şi 24 de luni.

Doi ani pentru lucrări

Contractul de achiziţii publice va fi încheiat pe o perioadă de 24 de luni de la data atribuirii. Vor fi realizate lucrări de execuţie pentru podul rutier peste canalul Dunăre – Marea Neagră, pentru viaductele de acces la pod, pentru drumurile de acces spre port şi pentru conexiunea cu varianta ocolitoare a municipiului Constanţa.

Mai sunt incluse şi  pasajele de trecere la nivel cu calea ferată, parcările, clădirile de la porţile 7 şi 10 ale portului.

Valoarea estimată a contractului este de 23 milioane euro, finanţarea realizându-se din fonduri structurale prin Programul Operaţional Sectorial –Transporturi.

Podul rutier peste canal va fi amplasat în aval de ecluza Agigea, fiind necesar pentru a se decongestiona traficul greu din zonele oraşului Constanţa.

Directorul general al CNAPMC, Ioan Bălan spune că investiţia prezintă avantajul conectării părţii de sud a Portului Constanţa cu autostrada Bucureşti – Constanţa, dar şi legarea părţii de nord a Portului Constanţa cu partea lui sudică, în prezent  acest lucru făcându-se prin tranzitarea de către traficul greu a municipiului Constanţa.


Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite