Invenţie - Hy, hibridul care a uimit Constanţa!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cu un motor smuls de la o motocicletă veche şi cu două roţi  luate de la un Trabant, studenţii Facultăţii de Inginerie Mecanică, Industrială şi Maritimă de la Universitatea Ovidius au realizat în trei ani un triciclu hibrid, pe care l-au botezat Hy.

În afară de faptul că este echipată cu două motoare diferite, elementele din care a fost fabricat provin în mare parte de la alte vehicule.

„Partea din spate a maşinii şi motorul cu ardere internă sunt luate de la o motocicletă atât de veche încât nici măcar nu am reuşit să ne dăm seama ce model era. Roţile le-am luat de la un Trabant. Ce nu reuşeam să găsim, făceam noi“, spune Mihai Moroianu, unul dintre studenţii care au participat la realizarea ei.

Autovehicolul este echipat cu două motoare. Motorul electric este amplasat în faţa maşinii şi este acţionat de 4 baterii iar celălalt motor, dispus în spate, este bazat pe combustie internă. În mediul urban vehiculul poate atinge viteze de 50 km/h iar în exteriorul oraşului poate atinge viteza de 80 km/h. Deplasarea se face perfect silenţios în momentul folosirii motorului electric.

image

Trei ani a durat construcţia

Construcţia vehiculului a durat trei ani. La ea au participat studenţi cu diverse specializări. Mihai Moroianu şi-a văzut visul împlinit după ce a terminat facultatea.  „La început au fost doi colegi care au realizat partea mecanică apoi eu şi încă un coleg am pornit lucrul la caroserie. Am realizat o mare parte din elemente din fibră de sticlă. A fost foarte greu deoarece materialele se găsesc cu dificultate. Sunt tare curios dacă au schimbat ceva la maşină în ultimul an“, spune el.

Laurenţiu Manea este profesorul care i-a îndrumat pe studenţi atât în timpul procesului de proiectare cât şi în timpul construcţiei. „Maşina este realizată de studenţii noştri. Au reuşit să construiască un vehicul care se deplasează cu 80 km/h în afara oraşului“, spune acesta cu mândrie.
„În orice domeniu lucrul la un prototip este cel mai dificil. A fost nevoie de o muncă titanică pentru a construi această maşină“, declară Ştefan Socarici, laborant în cadrul facultăţii.
Citiţi mai multe în   !

image
Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite