Constanţa: Indicatoarele rutiere, pericol public

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Constanţa: Indicatoarele rutiere, pericol public
Constanţa: Indicatoarele rutiere, pericol public

„Adevărul de Seară“ continuă prezentarea anomaliilor din traficul constănţean cu indicatoarele contradictorii sau lipsă din intersecţii. Unele intersecţii sunt dirijate prin semne de circulaţie care trimit şoferii în braţele morţii. SERIALUL SOS TRAFICUL CONSTĂNȚEAN: Marcajele stradale, prea multe sau deloc Primele efecte: Rutiera ia măsuri Adevărul de Seară vă prezintă anomaliile din trafic

Constănţenii care au învăţat pe dinafară traseul pe care îl parcurg către serviciu sau către hypermarket şi ştiu că au două intersecţii semaforizate în drum şi trei treceri de pietoni la care să încetinească, rar îşi mai ridică ochii pe stâlpi pentru a analiza corectitudinea indicatoarelor pe care le întâlnesc pe traseu.


Nu acelaşi lucru se poate spune despre turiştii care vin la Constanţa cu miile, cel puţin în sezonul estival, şi care se lovesc în drum cu nereguli în semnalizare. Pe lângă marcajele dublate, trecerile de pietoni şterse sau indicatoarele ascunse printre copaci, oaspeţii se mai lovesc şi de contradicţiile din semnalizare. Zona de trafic intens în sezon este cea a barierelor de la intrare în staţiunea Mamaia.

În extrasezon însă aici se poate crea haos din cauza marcajelor rutiere şi indicatoarelor. „Cei care vin pe Bulevardul Mamaia dinspre Delfinariu şi virează sânga la bariere, spre Păpădie au prioritate în extrasezon, dar există un indicator care obligă şoferul să meargă înainte, la fel şi marcajele.

Aici ar fi trebuit marcaje temporare care să indice prioritatea la stânga“, a explicat Vasile Budu, instructor auto. Alţi şoferi au mai semnalat şi lipsa totală a indicatoarelor de circulaţie la intersecţia dintre Intrarea Histria şi strada IL Caragiale, unde nu este precizată prioritatea.

Contradicţie la calea ferată

Greu de înţeles sunt şi indicatoarele la trecerea la nivel cu calea ferată din zona Halta Traian. Un prim indicator pe care şoferii îl întâlnesc este acela de trecere la nivel cu cale ferată curentă prevăzută cu bariere sau semibariere. Articolul 169 din Codul Rutier spune: „(1) Conducătorul de vehicul poate traversa calea ferată curentă prevăzută cu bariere sau semibariere, dacă acestea sunt ridicate şi semnalele luminoase şi sonore nu funcţionează, iar semnalul cu lumină albă intermitentă cu cadenţă lentă este în funcţiune“.

Regula este întărită şi de indicatorul „Drum cu prioritate“. Cu toate acestea, în momentul în care a ajuns în dreptul căii ferate şoferul se „loveşte“ de semnul STOP şi de Crucea Sfântului Andrei! „Păi ce să mai înţeleg? Ce spune regulamentul sau să mă iau după indicatoarele contradictorii. Eu ce îi explic aici elevului?“, se întreabă instructorul auto.

Comisarul şef Cristian Bratu, din cadrul Serviciului Poliţiei Rutiere Constanţa explică simplu toată confuzia creată de indicatoarele de la Halta Traian: „Dacă e Crucea Sfântului Andrei, opreşti!“. Atunci care mai este sensul celorlalte indicatoare care dau prioritate?

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite