Idei de afaceri eco, premiate în Delta Dunării

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cele mai bune planuri de afaceri dezvoltate în urma cursului de antreprenoriat organizat de Asociaţia Salvaţi Dunărea şi Delta, în parteneriat cu Ursus Breweries, au fost premiate în cadrul festivalului D'ale Gurii Dunării.

Autorii celor trei proiecte antreprenoriale sunt astfel încurajaţi să-şi înceapă afacerea, printr-un premiu de 3.000 de euro.

Primul proiect selectat presupune realizarea unor peleţi din stuf pentru construcţia de locuinţe, procedeu acreditat la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci, având calităţi termice şi ecologice. Ideea îi aparţine inginerului Paul Vasiliev din Mahmudia, care va folosi cei 3.000 de euro pentru realizarea unei case în mod demonstrativ din astfel de cărămizi de stuf.

„Este binecunoscut faptul că stuful are calităţi deosebite, nu degeaba aici, în Deltă, casele sunt acoperite tradiţional cu stuf. Nu mai e nevoie de aer condiţionat ca la casele construite cu materiale moderne.Vara e răcoare, iarna e cald, cu consum minim, sunt sigur că afacerea va avea succes", a declarat Vasiliev.

Lotca lui Paul şi caii din Pădurea Letea

„Lotca lui Paul" este proiectul propus de Paul Condrat, din Jurilovca, şi vizează valorificarea unei tradiţii a localităţilor pescăreşti-lipoveneşti - navigaţia cu lotca cu velă - prin oferirea de excursii cu acest tip tradiţional de ambarcaţiune pe traseele din Delta Dunării.

image

„Sigur va avea succes la turişti pentru că mulţi nu sunt încântaţi de bărcile rapide, de zgomot şi viteză, vor ceva liniştitor, plăcut, o plimbare relaxantă", e de părere Paul Condrat.

Cea de-a treia idee premiată vine din celebra pădure Letea. Aurica Maxim din Letea şi-a propus valorificarea elementelor tradiţionale prin dezvoltarea facilităţilor pentru plimbările turiştilor în zona Letea, unică în Europa, prin folosirea cailor.

Planul de afaceri al proiectului „Caii şi Pădurea Letea" presupune dezvoltarea unui centru de echitaţie şi servicii de plimbare cu căruţa, ca metodă de a integra în mod natural nevoia turiştilor de transport în zona Letea.

Idei de la oameni simpli

„Am văzut nişte proiecte incredibile ale unor oameni plini de pasiune şi entuziasm. A fost o alegere dificilă. Considerăm că cele trei idei alese reprezintă cel mai bine specificul local şi valorifică potenţialul Deltei în direcţia unei dezvoltări durabile", a declarat la Uzlina Diana Klusch, director Corporate Affairs Ursus Breweries.

image

LITORAL 2010 - Citiți aici cele mai noi știri de pe litoral

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite