Constanţa: Criza financiară bagă atelierele auto în faliment

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Constanţa: Criza financiară bagă atelierele auto în faliment
Constanţa: Criza financiară bagă atelierele auto în faliment

Scăderea vânzărilor la autoturisme este unul dintre motivele pentru actuala situaţie. Tot mai multe ateliere de reparaţii auto sunt grav afectate de recesiunea economică, iar patronii fie trimit angajaţii în şomaj tehnic, fie închid unitatea definitiv.

Motivele pentru care service-urile au de suferit nu mai miră acum pe nimeni. Reducerea flotelor în cazul companiilor de taxi şi scăderea vânzărilor sunt doar câteva dintre explicaţiile pentru actuala situaţie. De câştigat au doar mecanicii care lucrează la negru.

Cele mai întunecate temeri s-au adeverit deja atât pentru proprietarii de service-uri cât şi pentru angajaţii lor. Mulţi au fost nevoiţi fie să îşi caute un alt loc de muncă, fie să intre în şomaj tehnic şi să mai facă reparaţii pe cont propriu pentru a putea supravieţui de pe o zi pe alta.

„Patronul nostru a avut nişte bani de încasat de la firmele de asigurări contractante. Banii au venit prea târziu deşi noi ne-am făcut treaba şi am reparat maşinile la timp. A fost o perioadă în care nu am mai avut şi alte comenzi, aşa că nu a mai avut cu ce să ne plătească“ povesteşte Mihai Stoica, un mecanic care acum şi-a găsit un alt loc de muncă, după ce a stat în şomaj aproape şase săptămâni.

La fel ca mulţi mecanici, între timp, a mai schimbat plăcuţe de frână sau uleiul de motor de la maşina vecinilor, însă banii erau insuficienţi. Mecanicii mai vechi ajung să câştige bine pe timp de criză. Ei şi-au format o clientelă fidelă şi şoferii îi aleg pe ei în detrimentul service-ului care este mai scump. „Eu lucrez la o firmă din oraş, însă după program mă mai bag sub maşină şi mai repar câte ceva.

Am terminat facultatea acum 12 ani şi oamenii mă cunosc. Ei vin la mine pentru reparaţii, deşi ştiu că lucrez la negru şi că nu le pot oferi garanţie sau factură. Dacă totuşi se strică ceva reparat de mine, se întorc şi le rezolv problema. La mine vin şi şoferii care au avut maşini vechi şi le-au schimbat cu unele noi cărora le-a expirat între timp garanţia“, explică M.I., un mecanic constănţean pentru care criza a coincis cu o sporire a veniturilor.

Toată lumea face economie

Din cauza crizei până şi cele mai mari firme de transport fac eforturi pentru reducerea cheltuielilor de întreţinere şi reparaţii a parcului auto. Ei caută întotdeauna cele mai bune soluţii pentru ca maşinile trimise în teren să ajungă la destinaţii în condiţii optime şi pentru asta apelează la service-uri profesionale, care oferă garanţie pentru fiecare reparaţie, dar care sunt mai ieftine decât service-urile autorizate de reprezentanţele de maşini.

„Parcul nostru este format din 16 tiruri, mai exact cap tractor cu semiremorcă, şi trei autoturisme. O parte dintre ele sunt încă în perioada de garanţie, prin urmare suntem obligaţi prin contract să le ducem la service-urile autorizate de reprezentanţa auto. Celelalte le ducem la alte service-uri profesionale, acolo unde preţurile sunt mult mai mici.

Ca exemplu, la reprezentanţă ora de reparaţie costă 100 de lei fără TVA. La celelalte service-uri, plătim doar 50 - 60 de lei pe oră fără TVA“, face un calcul simplu Dorel Dumitra, directorul tehnic al Transatlalntic Shipping Entrading LTD.

Au scăzut încasările

„Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut avem scăderi la încasări de aproape 30 - 40%. Între timp multe firme de distribuţie fie au dat faliment, fie şi-au redus flota la un sfert din cât aveau anul trecut. Noi ne-am fidelizat clienţii şi ne-am făcut treaba. După cum stau lucrurile, sfârşitul recesiunii este încă foarte departe“ susţine inginerul Dan Ion Relu, managerul Dan Invest SRL.

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite