Constanţa şi staţiunea Mamaia se dezvoltă cu împrumut. Vezi care sunt proiectele şi cât costă ele!
0Primăria nu reuşeşte să finanţeze proiectele începute, dar nici să le demareze pe cele noi. Consilierii locali au decis la şedinţa de luni să contracteze o finanţare rambursabilă în valoare de 64.500.000 lei pe o perioadă de până la 5 ani
Parcare verde Este vorba de construirea unei parcari supraetajate în
zona Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă cu o capacitate de 265 de
locuri. Parcarea existentă era supraaglomerată. Investiţia a demarat
anul trecut.
Constanţa, primul pas în lunga ta călătorie În cadrul acestui proiect se
urmăreşte promovarea zonei turistice Constanţa – Mamaia prin
distribuirea de 1.640.000 de pliante, 4.000 de broşuri şi module de
film, prin care se vor promova turismul de cunoaştere, cultural de
istorie, religios, de agrement, natură şi biodiversitate.
Restaurarea şi reamenajarea promenadei şi a spaţiilor verzi din zona
Vraja Mării-Cazino-Port Tomis prevede lucrări de restaurare şi
reamenajare a
promenadei din zona Vraja Marii-Cazino- Port Tomis, prin reparaţii şi
refacere ziduri de sprijin, parapet metalic, balustradă, modernizare
alei pietonale în parc, montarea de mobilier urban.
Promenada turistică Mamaia urmăreşte modernizarea şi reamenajarea
promenadei turistice din zona Sat Vacanţă (cuprinsă între bulevardul
Aurel Lăpuşneanu şi bulevardul Mamaia) şi Mamaia – zona cuprinsă între
piaţeta Perla/Hotel Malibu şi complexul hotelier Bicaz. Investiţia nu
are autorizaţie de construire.
Reamenajarea zonei pietonale din centrul istoric al municipiului
Constanţa. Străzile vor fi amenajate cu precădere pentru circulaţia
pietonală, iar mobilierul de pe străzi va fi în stilul arhitectonic Art
Nouveau. De asemenea, se va înlocui sistemul de canalizare din centrul
istoric al oraşului.
Restaurarea şi reamenajarea integrată a zonei istorice Este un proiect
pe care s-a bătut monedă în fiecare an electoral, fără să se schimbe
vreodată ceva. Construcţiile s-au deteriorat de la an la an şi printre
ruinele din centrul istoric îşi mai fac veacul doar oamenii străzii.
Îmbunătăţirea accesului în staţiunea Mamaia
Este vorba de construirea unor pasarele sub formă de val, iaht şi năvod
cu pescăruşi. Radu Mazăre, primarul Constanţei, le caracteriza anul
trecut „operă de artă. Ele vor deveni simbolul acestei staţiuni", spunea
el. Din păcate, nu s-a obţinut încă acordul de mediu pentru investiţie.
Parcul Seniorilor se referă la reabilitarea Căminului de bătrâni şi
extinderea cu un corp nou, cu două etaje, cabinete medicale, săli de
lectură şi de petrecere a timpului liber.
Amenajarea zonei de acces în portul turistic Tomis şi plaja Modern prin
realizarea unui coridor de legătură între cele două obiective. Calea
rutieră porneşte de pe strada Termele Romane, continuă cu Bulevardul
Regina Elisabeta – Comandamentul Marinei pe drumul deja existent – Aleea
Lebedei – toboganul de pe plaja Modern – Pălăria lui Neagoe, apoi face
un «S» şi ajunge la intersecţia străzilor Mihai Eminescu şi Smârdan.
Proiectul mai prevede realizarea unei piaţete şi a unui funicular pentru a transporta pe plajă persoanele cu dizabilităţi.
Creşterea accesibilizării Portului Constanţa prin reabilitarea Pasajului Filimon Sârbu prevede îmbunătăţirea accesului şi a condiţiilor de
transport pentru bunuri şi persoane între municipiul Constanţa şi Portul
Constanţa. Sunt prevăzute lucrări de consolidare şi reabilitare atât la
pasajul nou, cât şi la pasajul vechi.
Reabilitarea şi reamenajarea parcului arheologic propune extinderea
spaţiilor verzi, dotarea cu mobilier urman, punerea în valoare a
vestigiilor arheologice ale Cetăţii Tomis.
Constanţa are nevoie de o piaţă civică
Alexandru Bălan, vicepreşedintele Ordinului Arhitecţilor din România, a
spus că de principiu, orice investiţie este benefică pentru Constanţa,
însă trebuie să se stabilească priorităţile. „Pe noi nu ne interesează
Mamaia, ne interesează Constanţa. Noi nu avem o piaţă civică a oraşului,
unde să se ţină manifestaţii, întâlniri, conferinţe“, a spus Alexandru
Bălan.
Arhitectul spune că oraşul Constanţa nu are nevoie de bazar oriental „Nu
ne trebuie aşa ceva. Noi suntem europeni, nu orientali“, spune el.
Specialiştii spun că şoseaua de coastă nu este suficientă pentru
consolidarea malurilor. „Malul va aluneca cu tot cu şoseaua de coastă“,
spune arhitectul.