Constanţa şi staţiunea Mamaia se dezvoltă cu împrumut. Vezi care sunt proiectele şi cât costă ele!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primăria nu reuşeşte să finanţeze proiectele începute, dar nici să le demareze pe cele noi. Consilierii locali au decis la şedinţa de luni să contracteze o finanţare rambursabilă în valoare de 64.500.000 lei pe o perioadă de până la 5 ani

Parcare verde Este vorba de construirea unei parcari supraetajate în zona Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă cu o capacitate de 265 de locuri. Parcarea existentă era supraaglomerată. Investiţia a demarat anul trecut.

Constanţa, primul pas în lunga ta călătorie În cadrul acestui proiect se urmăreşte promovarea zonei turistice Constanţa – Mamaia prin distribuirea de 1.640.000 de pliante, 4.000 de broşuri şi module de film, prin care se vor promova turismul de cunoaştere, cultural de istorie, religios, de agrement, natură şi biodiversitate.

Restaurarea şi reamenajarea promenadei şi a spaţiilor verzi din zona Vraja Mării-Cazino-Port Tomis prevede lucrări de restaurare şi reamenajare a
promenadei din zona Vraja Marii-Cazino- Port Tomis, prin reparaţii şi refacere ziduri de sprijin, parapet metalic, balustradă, modernizare alei pietonale în parc, montarea de mobilier urban.

Promenada turistică Mamaia urmăreşte modernizarea şi reamenajarea promenadei turistice din zona Sat Vacanţă (cuprinsă între bulevardul Aurel Lăpuşneanu şi bulevardul Mamaia) şi Mamaia – zona cuprinsă între piaţeta Perla/Hotel Malibu şi complexul hotelier Bicaz. Investiţia nu are autorizaţie de construire.

Reamenajarea zonei pietonale din centrul istoric al municipiului Constanţ
a. Străzile vor fi amenajate cu precădere pentru circulaţia pietonală, iar mobilierul de pe străzi va fi în stilul arhitectonic Art Nouveau. De asemenea, se va înlocui sistemul de canalizare din centrul istoric al oraşului.

Restaurarea şi reamenajarea integrată a zonei istorice
Este un proiect pe care s-a bătut monedă în fiecare an electoral, fără să se schimbe vreodată ceva. Construcţiile s-au deteriorat de la an la an şi printre ruinele din centrul istoric îşi mai fac veacul doar oamenii străzii.

Îmbunătăţirea accesului în staţiunea Mamaia
Este vorba de construirea unor pasarele sub formă de val, iaht şi năvod cu pescăruşi. Radu Mazăre, primarul Constanţei, le caracteriza anul trecut „operă de artă. Ele vor deveni simbolul acestei staţiuni", spunea el. Din păcate, nu s-a obţinut încă acordul de mediu pentru investiţie.

Parcul Seniorilor
se referă la reabilitarea Căminului de bătrâni şi extinderea cu un corp nou, cu două etaje, cabinete medicale, săli de lectură şi de petrecere a timpului liber.

Amenajarea zonei de acces în portul turistic Tomis şi plaja Modern prin realizarea unui coridor de legătură între cele două obiective. Calea rutieră porneşte de pe strada Termele Romane, continuă cu Bulevardul Regina Elisabeta – Comandamentul Marinei pe drumul deja existent – Aleea Lebedei – toboganul de pe plaja Modern – Pălăria lui Neagoe, apoi face un «S» şi ajunge la intersecţia străzilor Mihai Eminescu şi Smârdan.
Proiectul mai prevede realizarea unei piaţete şi a unui funicular pentru a transporta pe plajă persoanele cu dizabilităţi.

Creşterea accesibilizării Portului Constanţa prin reabilitarea Pasajului Filimon Sârbu prevede îmbunătăţirea accesului şi a condiţiilor de
transport pentru bunuri şi persoane între municipiul Constanţa şi Portul Constanţa. Sunt prevăzute lucrări de consolidare şi reabilitare atât la pasajul nou, cât şi la pasajul vechi.

Reabilitarea şi reamenajarea parcului arheologic propune extinderea spaţiilor verzi, dotarea cu mobilier urman, punerea în valoare a vestigiilor arheologice ale Cetăţii Tomis.


Constanţa are nevoie de o piaţă civică

Alexandru Bălan, vicepreşedintele Ordinului Arhitecţilor din România, a spus că de principiu, orice investiţie este benefică pentru Constanţa, însă trebuie să se stabilească priorităţile. „Pe noi nu ne interesează Mamaia, ne interesează Constanţa. Noi nu avem o piaţă civică a oraşului, unde să se ţină manifestaţii, întâlniri, conferinţe“, a spus Alexandru Bălan.
Arhitectul spune că oraşul Constanţa nu are nevoie de bazar oriental „Nu ne trebuie aşa ceva. Noi suntem europeni, nu orientali“, spune el.
Specialiştii spun că şoseaua de coastă nu este suficientă pentru consolidarea malurilor. „Malul va aluneca cu tot cu şoseaua de coastă“, spune arhitectul.



Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite