Mihaela Rădulescu a vândut la Monaco tablouri de Grigorescu, Luchian, Tonitza sau Pallady

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mihaela Rădulescu, diva româncă din Regatul Monaco
Mihaela Rădulescu, diva româncă din Regatul Monaco

În seara de duminică, 22 iulie, pasionaţii de artă românească şi bijuterii rare au avut avea parte de cel mai exotic duplex din istoria Casei Artmark, dar şi de cel mai îndrăzneţ proiect al pieţei de artă româneşti.

Mihaela Rădulescu a fost amfitrioana mult-aşteptatei licitaţii internaţionale Mamaia-Monaco, prima organizată de România în străinătate. Art Impressionniste et Moderne & Bijoux va fi prezentată de diva care locuieşte la Monaco.

Vânzările totale au atins 716.500 €, fiind adjudecate 49 de loturi din cele 51 de capodopere impresioniste şi moderne anturate. Într-o dinamică incredibilă, cele două gazde ale dublei licitaţii, Mihaela Rădulescu (Monte Carlo) şi Adina Matei (Mamaia) au animat paletele participanţilor, atingând o rată de adjudecare copleşitoare în prima jumătate a evenimentului: 98% (Art Impressioniste et Moderne).

Lotul central al licitaţiei, tabloul Două surori, pictat de Nicolae Tonitza (ulei pe pânză, 65,5 x 55,5 cm), a fost adjudecat la suma de 125.000 €, ridicând adrenalina participanţilor din cele două săli de licitaţie.

Unul dintre cele mai impresionante momente ale serii a fost în cazul lotului 11, tabloul Bal mascat de Emilian Lăzăresco (ulei pe lemn, 33 x 23,5 cm). Dinamizând consecutiv paletele din Monte Carlo şi Mamaia, mignona operă, estimată la 900-1.400 €, a avut un salt incredibil, atingând suma de adjudecare de 7.500 €.

Tema aluziv-orientalistă a Balcicului i-a fascinat şi pe monegasci în egală măsură. Lotul 19, Înserare la Balcic, de Dumitru Ghiaţă, având o valoare estimativă de 5.500-7.500 €, a fost adjudecat de una dintre cele mai active palete din Monte Carlo, la suma de 14.500 €.

Alte şapte loturi au atins sume cuprinse între 25.000 şi 60.000 €: Ştefan Luchian - Flori de vară (50.000 €), Gheorghe Petraşcu - Interior din Strada Zambaccian (50.000 €), Ion Jalea - Arcaş odihnindu-se (32.000 €), Gheorghe Petraşcu - Natură statică cu pere şi carte (28.000 €), Theodor Pallady - Recuzită japoneză (30.000 €), Nicolae Grigorescu - Peisaj pe Valea Posadei, cu ciobănaş cu turmă de oi, în depărtare (44.000 €), Theodor Pallady - Interior din atelierul din Place Dauphine (40.000 €).

De asemenea, licitaţia a adus pe piaţa de artă şi două noi recorduri de autor: Ion Jalea, Arcaş odihnindu-se - 32.000 € şi Emilian Lăzăresco, Bal mascat - 7.500 €.

Rarisimele piese ale celei de-a doua părţi a Duplexului Mamaia-Monte Carlo au atins vânzări totale de 185.750 €. Printre cele mai râvnite piese ale serii s-au numărat: eleganți cercei de seară din aur alb, decorați cu suite de diamante (17.500 €), inelul Bucherer din platină, decorat cu diamant Emerald Cut de mari dimensiuni (47.000 €) şi inelul din aur alb, decorat cu diamante Leo Cut de mari dimensiuni (79.000 €).

În seara de 22 iulie, pictura românească impresionistă şi modernă s-a reafirmat pe plan occidental, marcând un capitol-cheie în istoria artei româneşti. "Arta românească nu este o artă minoră, ci una mai degrabă închisă. Avem nevoie de vizibilitate, de (re)afirmare, iar Artmark îşi asumă, în mod clar, prin aceste prime licitaţii peste hotare (Licitaţia de Vară Chişinău-Bucureşti şi Duplexul Mamaia-Monaco), procesul de repoziţionare a artei româneşti pe plan internaţional", subliniază Manuela Plăpcianu, CEO Artmark.

Monegascii au putut vizita expoziţia celor 51 de capodopere şi a celor 50 de bijuterii excepţionale la Hotel Metropole din Monte Carlo.



Pasionaţii de artă din România au mers la Hotel Vega din Mamaia, duminică, 22 iulie, unde au putut vizita expoziţia loturilor, între orele 10.00 şi 20.00. Ulterior, ei au participat la licitaţia Art Impressionniste et Moderne & Bijoux, programată la ora 20.30.

După succesul provocator al primei licitaţii internaţionale de artă Bucureşti-Chişinău, Licitaţia de Vară 2012, Artmark continuă povestea artei româneşti peste hotare, de data aceasta în vestul Europei.

Două destinaţii estivale premium, Monaco şi Mamaia, vor fi conectate prin două afinităţi elective, arta şi bijuteriile. Artmark a selectat pentru acest eveniment inedit nume cu rezonanţă ale artei româneşti: Nicolae Grigorescu, Nicolae Tonitza, Ştefan Luchian, Marcel Iancu sau Theodor Pallady, autorii unor capodopere cu un real potenţial investiţional pentru cumpărătorii din România şi Monte Carlo.

„Prin organizarea primei licitaţii în Principatul Monaco, ne propunem să începem un program de promovare a artei românești în spaţiul european. La acest moment se bucură de notorietate pe piaţa internaţională doar acei artiști români ce au emigrat și s-au împlinit profesional în străinătate, nu și marii maeștri ai artei românești, nicicând promovați în afara țării. Ne propunem să contribuim la corectarea acestui neajuns și să începem să prezentăm în străinătate şi alţi artişti români valoroşi, fie de patrimoniu fie contemporani, a căror cotă de piaţă are şanse foarte mari să crească dacă este promovată în piețele potrivite“, a afirmat Alexandru Bâldea, acţionar majoritar Artmark.

Într-un spectacol transmis direct pe Artmark TV, Monaco şi Mamaia vor deveni, în seara de 22 iulie, cele mai rafinate destinaţii estivale. Mihaela Rădulescu va prezenta invitaţilor din Monte Carlo nu numai cele 51 de capodopere impresioniste şi moderne, dar şi o elegantă selecţie de 50 bijuterii rare, pentru care atât participanţii monegasci, cât şi cei români vor concura.

Reafirmând originalitatea picturii româneşti impresioniste şi moderne pe plan occidental, licitaţia organizată de Artmark prefaţează un capitol-cheie din istoria artei româneşti: repoziţionarea artei de patrimoniu în context european.

Artmark este o casă de licitaţii de artă  înfiinţată în 2008 care selectează, evaluează şi pune în circuitul pieţei de artă opere cu autenticitate garantată, susţinând în paralel activitatea Centrului Cultural ArtSociety, care organizează expoziţii de artă de anvergură naţională.

În cei cinci ani de existenţă, Artmark a organizat aproape 100 de licitaţii de artă, care au pus în vânzare peste 10.000 de opere de artă şi obiecte de colecţie.

Vânzările publice (prin licitaţii de artă) ale Artmark au crescut de la 5,5 milioane de euro în 2010 la 11 milioane de euro în 2011 – într-o piaţă a vânzărilor publice care a crescut de la aproximativ 8,3 milioane euro în 2010 la aproximativ 14 milioane euro în 2011. Business Review Awards a desemnat recent Artmark ca fiind cea mai bună iniţiativă antreprenorială a anului 2011.

Afişul licitaţiei Artmark
Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite