Bucurie cu limitare pe Autostrada Soarelui GALERIE FOTO

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sfertul de oră câştigat pe noul tronson Agigea - Murfatlar este o palidă compensaţie pentru timpul pierdut în trafic, între Murfatlar şi Cernavodă, bară la bară. Bonus: pe şoseaua de centură a Constanţei, între Valu lui Traian şi Agigea, se circulă pe două benzi.

Cei care vin pe litoral pe Autostrada Soarelui urmează vechiul drum spre mare (DN22C Cernavodă-Constanţa) până la Murfatlar. Aici este un nod rutier unde se intră pe tronsonul de autostradă inaugurat vineri, pe care se merge până la Valu lui Traian. De aici se pătrunde pe noua şosea de centură a Constanţei, ce iese la Agigea şi continuă cu şoseaua litoralului DN39 Constanţa-Mangalia. Per total, sunt 21 de kilometri pe care ai liber la drum.

VEZI AICI CUM SE CIRCULĂ PE NOUL TRONSON DIN AUTOSTRADA SOARELUI!

Click pe poze pentru galerie foto

A fost primul weekend cu Autostradă a Soarelui aproape completă. În cel mai aglomerat weekend al verii, când pe litoral au fost 200.000 de turişti, pe tronsoanele de autostradă s-a circulat în linie. Excepţie a făcut ultima porţiune pe care se circulă pe vechiul drum: Murfatlar-Cernavodă. Aici, pe cei 60 de kilometri, maşinile merg mai ales vara, în şir indian, bară la bară, iar la Cernavodă, traficul se sufocă iarăşi.

image
image
image

La firul asfaltului

Duminica, în ziua de întoarcere a turiştilor de la mare, traficul era lejer în apropierea nodului rutier de la Agigea. Porţiuni pe care înainte te deplasai numai cu viteza întâi erau acum libere. Nu se stătea la coadă mai mult decât la un sens giratoriu obişnuit. O dată intrate pe şoseaua de centură a Constanţei, între Agigea şi Valu lui Traian, maşinile zburdau pe cele două benzi de pe fiecare sens de mers. Se circula cu peste 100 de kilometri la oră, în condiţiile în care limitatorul de viteză impune un maximum de 130 de kilometri la oră, iar pe timp polios - 80 de kilometri pe oră.

AGLOMERAŢIA DIN TRAFIC, PE VECHIUL DRUM SPRE MARE

image
image
image

După 7 kilometri parcurşi, la borna kilometrului 201, la Valu lui Traian, un indicator te avertizează că A4 (şoseaua de centură) s-a încheiat şi începe A2 (Autostrada Soarelui). Diferenţa o face lăţimea drumului, ce are pe autostradă un singur fir pe sens. Nu există refugii, loc de oprire, loc de staţionare. Nu poţi să depăşeşti. Dar mergi întins, pe un asfalt nou ce ţine 14 de kilometri.

Atât!

Bucuria şofatului se termină cu 2 kilometri înainte de Murfatlar, la drumul judeţean 381 Ciocârlia. Până aici, ai parcurs cei 21 de kilometri de centură+autostradă în fix 17 minute, menţinând regimul de viteză impus de indicator şi de ritmul celorlalte maşini.

De aici mai faci 5 minute până la giratoriul din Murfatlar, peste podul de la Canalul Dunăre-Marea Neagră, ce te introduce pe vechiul drum Murfatlar-Cernavodă. La intersecţia cu pricina, duminică, nervii erau întinşi la maximum. În sensul giratoriu de la Murfatlar, un singur poliţist dirija traficul, enervat de confuzia şoferilor. Şi cei de pe ruta veche, şi cei de pe ruta nouă se întâlneau în punctul nevralgic de la Murfatlar, unde drumul spre Cernavodă continuă pe o singură bandă. „N-am mai văzut atâţia şoferi proşti la un loc", a exclamat cu năduf agentul de circulaţie, refuzând să îşi decline identitatea.

Deruta era şi mai mare pentru şoferii care veneau dinspre Cernavodă şi încercau să ajungă la mare pe noul drum. Niciun indicator rutier nu le arăta încotro să o apuce, astfel că oamenii întrebau de la volan pe cine era destul de calm să le răspundă.

Termen pentru finalizare

La tronsonul inaugurat s-a lucrat un an şi nouă luni, iar întreaga lăţime a tronsonului de autostradă Murfatlar-Constanţa va fi gata în luna septembrie. Pentru porţiunea restantă Cernavodă-Murfatlar, unde contractul cu constructorul francez Colas a fost reziliat din cauza întârzierilor în execuţie, urmează o nouă licitaţie. Ministerul Transporturilor avansează anul 2013 ca termen de finalizare a Autostrăzii Bucureşti-Constanţa (255 de kilometri), singura din sud-estul ţării.

Comuniştii au început-o, capitaliştii noştri ne termină

Construirea Autostrăzii Soarelui între Bucureşti şi Constanţa a început în anii `80, iar primul tronson Feteşti-Cernavodă (18 kilometri) a fost dat în folosinţă în 1987. Tronsonul este cel mai complex, cuprinzând un sistem de poduri, viaducte de autostradă, cale ferată peste Dunăre şi unul din braţele acestuia (Braţul Borcea). Autostrada trece pe lângă podul istoric de cale ferată construit de Anghel Saligny în 1896, în timp ce podul folosit astăzi separă autostrada de calea ferată.

Construirea autostrăzii a continuat timid după căderea comunismului, iar în 1993 s-a oprit de tot din cauza lipsei banilor. Cinci ani mai târziu, lucrările au fost reluate, planul de finalizare fiind anul 2007. Guvernele care s-au perindat la putere au decalat semnificativ termenele de finalizare.

În 2004, două tronsoane au fost deschise traficului: Bucureşti-Fundulea şi Fundulea-Drajna Nouă (în total 106 km). Tronsonul Drajna-Feteşti (37 km) a fost deschis circulaţiei în 2007. În 2008, deşi spaţiile de servicii erau amenajate, nicio benzinărie nu era deschisă între Bucureşti şi Cernavodă. Primele benzinării s-au deschis în vara lui 2009.

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite