Peste 4.000 de vouchere Rabla au ajuns la constănţeni anul acesta

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Valabilitatea programului de reînoire a parcului auto național a fost prelungită până la finele lunii ianuarie, iar directorii de vânzări auto spun că programul le-a salvat afacerea pe timp de criză.

Pe piață au rămas peste 30.000 de vouchere nefolosite. La Constanța, Slobozia, Tulcea și Călărași au fost date 8.500 de tichete în acest an.

Datorită programului Rabla, în acest an au fost înmatriculate aproape de două ori mai multe autoturisme noi în comparație cu 2009. Pentru cumpărarea unei mașini pot fi folosite 3 vouchere, ceea ce ar reduce preţul cu aproximaiv 2.700 de euro.

Poftim tichetul, dă-mi mașina

„Am cumpărat o Dacia Logan cu trei tichete. Am dat o Dacia Break şi încă una 1310, şi al treilea tichet l-am cumpărat de la un prieten. Am reuşit să obţin o reducere de peste 1.500 de euro. Practic, maşina m-a costat numai 6.000 de euro, de la 7600 de euro“, spune Gidi Tacea (32 de ani) din Tulcea. „Am dat o Dacie sport din ’87, iar, apoi, am vândut voucherul pentru a îmi cumpăra o maşină mai nouă. Am ales o Dacie cu 10 ani mai tânără“, spune și Nicolae Petrache (48 de ani) din Slobozia.

Valoare mică

La cele trei puncte de colectare a rablelor din oraşele Constanţa, Ovidiu şi Mangalia, au fost oferite în total peste 4.000 de vouchere. „Pentru un automobil cu preţul cuprins între 7.000 - 10.000 de euro, un tichet nu acoperă nici 20% din valoare. Restul sumei e destul de mare şi oamenii nu-şi mai permit să valorifice tichetele“, a declarat Mihai Ocheşel, director de vânzări al complexului „Kamsas“.

La nivelul judeţului Tulcea, aproximativ 1.200 de bonuri valorice au fost eliberate de către Remat prin programul Rabla de la începutul acestui an. Este un procent considerabil din maşinile casate anul trecut: 1.200 de vouchere pentru 1.288 de maşini casate.

„Programul fost gândit bine pentru a ne adapta la cerinţele europene şi a avut succes, din senin apărând rable din care curgea rugina. Problema este că beneficiarii acestui program descoperă pe parcurs că tot trebuie să plătească acea taxă de înmatriculare, nu mai vorbim de TVA, care a crescut acum, şi care le ia cu o mână ce le-a dat cu cealaltă“, crede Andrei Gheorghe, directorul Remat Tulcea.

„Oamenii așteptau la coadă“

Cei patru colectori autorizaţi din Slobozia au primit, pe parcursul întregului program, mai bine de 2.300 de tichete. Cozile pentru casarea maşinilor vechi se formau chiar şi cu o zi înainte de primirea acestora. „Epuizam tichetele în două zile, iar oamenii aşteptau la coadă chiar şi noaptea“, explică Jan Tănase, patronul centrului de colectare din Slobozia.

Reprezentanţa Renault din Călărași a primit, de la începutul programului, 600 de vouchere pentru Dacia şi 220 de vouchere pentru Renault. La reprezentanţa Opel s-au primit doar 180 de vouchere pentru Chevrolet şi Opel. La firma de casare, de pe data de 17 februarie 2010, au fost aduse 1.250 de maşini, faţă de anul trecut când au avut aproximativ 700 de maşini.

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite