Constanţa: Primul tronson din șoseaua de centură, dat în folosinţă în primăvară. Vezi aici planul drumului!

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Până acum s-au turnat 1,5 kilometri de asfalt pe şoseaua de centură a Constanţei
Până acum s-au turnat 1,5 kilometri de asfalt pe şoseaua de centură a Constanţei

În dreptul localităţii Ovidiu s-a trecut deja la asfaltarea variantei de ocolire a municipiului, care face legătura cu Autostrada Soarelui. Proiectul variantei de ocolire a municipiului Constanţa (Constanţa Bypass) prinde contur de la o zi la alta. Deja la ieşire din oraş, spre Valu lui Traian, a fost deviat DN3 pentru ridicarea piciorului unuia dintre poduri.

„Lucrările au început simultan în mai multe zone, acolo unde s-a rezolvat problema exproprierilor“, spune reprezentantul constructorului Asociere FCC Astaldi, Alexandru Bogdan. În momentul de faţă se lucrează la toate cele 26 de poduri care sunt de-a lungul tronsonului.

Mai citiţi şi: AM TESTAT PRIMII DOI KILOMETRI DE CENTURĂ

În apropiere de Ovidiu, acolo unde este primul nod rutier care va face accesul spre variantă, s-au turnat şi 1,5 kilometri de asfalt. Terasamentul este gata, iar două straturi de asfalt au fost turnate: cel de bază şi cel de legătură. Stratul de uzură va fi turnat înainte de darea în folosinţă.
Centura Constanţei se deschide la primăvară

image


Traseul variantei de ocolire a municipiului Constanţa este proiectat prin coridorul liber format în vestul localităţilor Ovidiu, Palazu Mare şi Constanţa, respectiv estul localităţilor Poiana, Valul lui Traian şi Cumpăna.

Am testat varianta


„Adevărul de Seară“ Constanţa a testat deja primii kilometri drum, iar constructorii speră ca spaţiul de manevră şi calitatea drumului să mulțumească șoferii, chiar și pe aceia obișnuiți cu standardele civilizației.

„Sunt asfaltate două benzi pe sens şi banda de urgenţă, iar pe măsură ce avansează lucrările la terasament şi temperaturile exterioare ne permit, înaintăm şi cu asfaltarea. Temperaturile de afară nu trebuie să fie sub 10 grade Celsius şi să nu plouă. Unde este amenajat şantierul avem staţia de betoane şi staţia de asfalt. Nu depindem de furnizori. Tot aici avem şi un laborator pentru calitatea betoanelor turnate“, a detaliat Alexandru Bogdan.
Ultimul strat de astfalt, cel de uzură, va fi furnat înainte de darea în folosinţă a tronsonului

Km 1+100 este un tronson pregătit pentru asfaltare. Atât beneficiarul lucrării, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, cât şi constructorul, susţin că imediat ce un tronson de drum cuprins între două noduri rutiere va fi finalizat, este bine să fie dat circulaţiei. Cel mai probabil, acest lucru se va întâmpla spre sfârşitul primăverii.

Traseul variantei
Â

Varianta de ocolire are kilometrul 0 la intersecţia cu DN 22 (E 87) la intrare în oraşul Ovidiu. Traseul merge spre sud, intersectează mai multe drumuri judeţene şi o serie de drumuri de pământ şi canale. Intersecţia cu DN 3 (spre Valu lui Traian) este un pasaj urmat de alt pasaj peste calea ferată Bucureşti - Constanţa. Ultima parte a traseului se suprapune peste DJ 1A şi se termină la intersecţia cu DN 39 unde este propus un alt nod rutier multi-nivel. Apoi, varianta ocolitoare continuă cu un carosabil cu două benzi de circulaţie pentru a ajunge la Poarta 9 a Portului Constanţa.

Bypass-ul va asigura devierea traficului de tranzit din interiorul oraşului Constanța şi distribuția fluxurilor de circulație pe direcţia Tulcea şi respectiv Vama Veche, fluidizarea traficului la ieşirea de pe tronsonul de autostradă Bucureşti - Constanţa, spre Poarta 9 a Portului Constanța şi staţiunile din sudul litoralului şi spre nordul Dobrogei. Atât constructorul, cât şi beneficiarul lucrării spun că proiectul va fi finalizat la sfârşitul anului 2011. Valoarea lucrării se ridică la 437.840.505 lei, fără TVA.

Poduri peste vestigii


Lucrările sunt întârziate şi de ceea ce se găseşte în teren. Constructorul a fost nevoit să ridice poduri peste monumentul istoric Valu lui Traian. „Am ridicat pod peste marele val de pământ, apoi peste valul de piatră. Nu a mai fost nevoie să facem acest lucru şi peste valul mic de pământ deoarece acesta a fost nivelat în timp de către agricultori“, a spus Bogdan.

Varianta sa a fost susţinută şi de directorul Muzeului de Arheologie şi Istorie Naţională Constanţa, Gabriel Custurea. „Sunt două puncte pe şantierul variantei de ocolire. Au fost făcute descoperiri interesante: o necropolă mare, cu peste 100 de morminte de incineraţie. Noi realizăm planul necropolei, facem fotografii, se conservă vestigiile şi se merge mai departe. La monumentul Valu lui Traian se trece cu poduri peste val, mai puţin peste valul cel mic, care a fost distrus de-a lungul timpului de localnici“, a spus arheologul Custurea.

Caracteristici tehnice principale
Lungimea autostrăzii: 22,2 km
Poduri şi pasaje: 26
Noduri rutiere: 5
Spaţii de servicii şi de odihnă: 1 (la km 4)
Centru de întreţinere şi coordonare: 1 (km 5+646 lângă nodul rutier cu DC89).

Mangalia ar trebui ca în doi ani să aibă variantă de ocolire pentru traficul greu

VEZI AICI PLANUL DRUMULUI

Centura Constanţei
Centura Constanţei
Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite