Constanţa: Misiunea pentru care doi scafandri au murit: sunt golite tancurile navei Medy

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mai multe echipaje de scafandri vor lucra, timp de 12 zile, la epava navei Medy, scufundate în Marea Neagră la cinci mile marine de cap Tulza. Operaţiunile ar putea aduce noutăţi în cazul dispariţiei scafandrilor Cătălin Ispas şi Cristian Zarafu.

Scafandrii societăţii comerciale Aras pregătesc curăţarea tancurilor cargoului Medy de produse petroliere. Nava s-a scufundat în ziua de 1 septembrie, din cauze încă necunoscute. La momentul scufundării avea la bord aproape 3.500 de tone de fier vechi şi 20 de tone de produse petroliere în tancuri şi alte câteva tone de ulei.

„Firma Aras a primit avizul de lucru al Căpităniei Zonale Constanţa. Au prezentat documentaţia şi au estimat că vor putea goli tancurile navei în 10-12 zile, în funcţie şi de condiţiile meteorologice“, a declarat Alexandru Mezei, directorul CZC.

Misiune blestemată

Nava închiriată de firma Aras a început lucrările de astăzi. Mai întâi se va face o „recunoaştere“ la epava aflată la aproximativ 35 de metri adâncime, după care se va trece la executarea efectivă a lucrările.
Este acelaşi gen de misiune care a dus la moartea lui Cătălin Ispas (26 de ani) şi Cristian Zarafu (38 de ani). Oficial cei doi au dispărut în data de 9 septembrie în timp ce inspectau epava, pentru firma Hunter’s, tocmai pentru a putea câştiga contractul de curăţare a tancurilor navei. Deşi nimeni nu se mai îndoieşte de faptul că cei doi scafandri ar fi murit, decesul lor nu va fi înregistrat în acte oficiale până când nu li se vor descoperi trupurile.

Speranţe  

Colegii dispăruţilor speră ca în zilele în care se va lucra la tancuri să se poată descoperi indicii noi despre ce s-a petrecut, acum aproape trei luni, cu dispăruţii. Specialiştii spun că lucrările nu implică însă, neapărat, intrarea în corpul navei, ceea reduce speranţele de a găsi indicii despre dispariţia celor doi.

„Este posibil să se intre prin gurile de aerisire însă se poate scoate combustibilul şi prin exterior. Se cuplează un dispozitiv printr-o gaură ce se decupează iar apoi se extrage produsul petrolier, prin partea cea mai de sus. Cantitatea extrasă este completată cu apă“, a declarat Dumitru Dumitraşcu, şeful Grupului de Scafandri din cadrul Agenţiei Naţionale de Salvare a Vieţii Omeneşti în Marea Neagră.

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite