Constanţa: În weekend, turiștii au stat la plajă acoperiți cu sacul de dormit

În staţiunea Mamaia, cu greu găseai la sfârşitul săptămânii trecute doi-trei rătăciţi, şi aceia îmbrăcaţi de toamnă şi căutând soluţii să se ascundă de vremea ploioasă.

Agenţii economici din Mamaia se plâng că de o săptămână nu au mai văzut turişti în staţiune. Statisticile Asociaţiei Litoral - Delta Dunării arată că la mare s-au aflat în acest weekend 35.000 de turişti.

La sfârşitul lunii iunie, turiştii prezenţi pe litoral sunt îmbrăcaţi de toamnă. Îi vezi plimbându-se prin staţiuni cu hanorace şi pantaloni lungi.

La plajă cu sacul de dormit

În campinguri, cei veniți la mare se relaxează stând pe şezlonguri acoperiţi cu sacii de dormit. „Am venit de joi dimineaţa şi era programat să stăm toată săptămâna, dar o să plecăm cât de curând. O să ne întoarcem miercuri“, au spus Mihaela şi Nicuşor Manea din Buzău.

Cât au fost la mare, turiştii buzoieni au stat în cort, au jucat cărţi şi s-au uitat la televizor. „E ciudat să-ţi pui haine pe tine la mare. Stau afară şi îngheţ cu sacul de dormit pe mine“, se plânge Mihaela (38 de ani). Soţul ei, Nicuşor (38 de ani), a intrat cu picioarele în apă, dar până la genunchi. „Nu am văzut soarele, dar o să revenim când o să se îndrepte vremea“, spune turistul din Buzău.

Biletele i-au ținut la mare

Ceva mai curajos, Florin Dinulică (18 ani) din București a făcut sâmbătă o baie în mare. „Doar nu era să vin tocmai din București și să nu fac baie. Apa e caldă“, spune el. A venit la mare cu iubita lui, Elena Bătrânu (17 ani),  și au ales stațiunea Mamaia. „Nu am ținut cont de vreme și am făcut baie, ne-am plimbat și ne-am relaxat. Ne cumpărasem bilete la hotel Caraiman și nu puteam să amânăm concediul“, a mărturisit Elena.

Anca Barbu și Robert Soare vor sta până vineri la mare. Dacă vremea continuă să fie urâtă, se vor plimba și vor vizita orașul. „Avem bilete la hotel Siret și trebuie să stăm, că altfel plecam“, au spus ei.

Plaje goale

În ultima săptămână, nimeni nu a mai închiriat schijet-uri, șezlonguri, terenurile din bazele spotive sau pe cele de minigolf. „Sâmbătă, până la prânz, am avut două curse în Mamaia, una de șase lei și alta de opt lei“, s-a plâns taximetristul Nicolae Neghinescu (60 de ani).

„Pot număra turiștii pe degete“, a adăugat Gheorghe Sava, îngrijitonul unui teren de minigolf din dreptul hotelului Dorna din Mamaia. La baza sportivă amplasată pe plaja IpaNera, Laurențiu Trasovschi (32 de ani) a așteptat în zadar turiști care să închirieze schijet-uri „Este cel mai prost weekend“, apreciază el.

Stațiune tristă

Mirela Târnăvețchi (39 de ani) și Daniela Pițigoi (39 de ani) din București au stat mai puțin  de o zi la mare. „Vroiam să stăm o săptămână, dar nu avem cum din cauza vremii. Vom reveni pe 1 august“, au spus turistele.

Doar pescarii contănțeni au mai animat peisajul din nordul stațiunii Mamaia. „Sunt pensionar și vin din când în când să pescuiesc“, spune Ion Poiană (60 de ani) din Constanța.

S-au regăsit la mare

Două familii, care se plimbau sâmbătă prin faţa Muzeului de Istorie Naţională şi Arheologie din Constanţa s-au regăsit după un an la mare. Maria și Gheorghe Dachin din București i-au întâlnit pe Rodica și Ilie Frunză din Timișoara anul trecut, în Saturn. Și-au dat întâlnire anul acesta la Eforie Nord și pentru că vremea nu a fost bună pentru plajă, au plecat în excursii.

„Am vizitat mănăstirea de la Techirghiol, iar în weekend am venit să vedem statuia lui Ovidiu și Muzeul de Istorie din Constanța“, au spus familiile. „Ne-am îmbolnăvit cu vremea asta ploioasă și am înlocuit lenevitul din camera de hotel cu plimbările prin stațiuni“, a spus Maria Dachin.

A văzut pentru prima dată marea

De pe faleza Cazinoului din Constanța, Alexandra (4 ani) și fratele ei de un an Tudor Ștefan au văzut pentru prima dată marea. „Vineri am cules scoici și când o să fie soare o să construim castele din nisip“, speră Alexandra.

Chiar dacă statisticile anunțau cel mai aglomerat weekend de la începutul sezonului estival, numărul turiștilor a scăzut semnificativ din cauza vremii ploiase.