Constanţa: Exproprierile ţin în loc Autostrada Soarelui

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Utilajele sunt pregătite să toarne asfaltul de probă pe unele porţiuni ale tronsonului Medgidia - Constanţa
Utilajele sunt pregătite să toarne asfaltul de probă pe unele porţiuni ale tronsonului Medgidia - Constanţa

Cele două firme care construiesc Autostrada Soarelui pe tronsoanele Cernavodă - Medgidia (Colas SA) şi Medgidia - Constanţa (Asocierea Astaldi SPA şi Max Bögl) au spus că singurele piedici care stau în evoluţia rapidă a lucrărilor sunt exproprierile.

„Este vorba de identificarea cu greutate a proprietarilor şi planurilor cadastrale“, a declarat prefectul judeţului Constanţa, Claudiu Palaz. Sunt situaţii, cum ar fi terenul din dreptul punctului giratoriu de unde ar trebui să se continue autostrada la Cernavodă unde sunt câte doi proprietari pe aceeaşi porţiune de teren: unul împroprietărit de primărie, iar celălalt care şi-a obţinut titlul în instanţă.

Constanţa: Pe şantierul Autostrăzii Soarelui FOTO

Iaşi: Lucrările la centură, blocate de exproprieri

Astfel de situaţii sunt des întâlnite pe traseul autostrăzii, iar identificarea proprietarului şi a planului sunt aspecte care „mănâncă“ mult timp, spun constructorii.

Traseu spre sud-est

Traseul are o orientare spre sud-est şi traversează mai multe canale de irigaţii şi drumuri comunale. În  dreptul km 180+788, autostrada subtraversează CF Medgidia - Negru Vodă printr-un pasaj subteran cu două deschideri, câte una pentru fiecare cale a autostrăzii.

Constanţa: Am testat primii doi kilometri de Centură


La km 183+095 autostrada intersectează DJ 381, care face legătura între Medgidia şi Ciocârlia de Sus. Aici va fi Podul 16, unde se amenajează nodul rutier Valea Dacilor şi centrul de întreţinere, iar la o distanţă de aproximativ 2 kilometri se va amenaja spaţiul de servicii Siminoc. Trebuie precizat că va fi singurul nod rutier de acces pe autostradă pentru locuitorii din Medgidia, următorul fiind abia la intersecţia cu varianta de ocolire a municipiului Constanţa, pe DN39 în propiere de Agigea.

Lucrări avansate la podurile de pe traseu

La km 187+120 autostrada supratraversează DN 3 Călăraşi - Ostrov cu un pasaj denivelat, iar după un kilometru autostrada traversează Valea Şerplea cu un viaduct de aproximativ 200 de metri lungime.

Vezi aici traseul exact al variantei Constanței!

În zona km 188+000, pe partea stângă a autostrăzii este Pădurea Fântâniţa, inclusă în programul Natura 2000, dar care nu este afectată de construcţia autostrăzii.

Asfalt de probă

Între Km 198 şi 191+500, pe o porţiune de trei kilometri a fost turnat deja un strat de asfalt de probă pe ambele benzi de circulaţie. „Aici vrem să vedem cum se comportă consistenţa asfaltului la greutate. În funcţie de condiţiile meteorologice, am putea veni şi cu celelalte straturi de asfalt“, spune managerul de proiect.

Am testat cei trei kilometri de autostradă pe care s-a turnat stratul de probă

De altfel, porţiunea de drum dintre DN3 şi intersecţia cu centura Constanţei, respectiv 14 kilometri, este cea unde lucrările sunt cele mai avansate graţie procentului ridicat al exproprierilor.

La km 191+830 autostrada traversează canalul de irigaţii Negru-Vodă cu un pod cu două deschideri de circa 40 de metri lungime şi Canalul Dunăre - Marea Neagră (km 193+650) cu o megastructură, unică până acum în ţara noastră.

După traversarea Canalului Dunăre - Marea Neagră la km 195+550 se va amenaja o parcare.

După traversarea mai multor canale de irigaţii şi drumuri locale, traseul autostrăzii se racordează la Varianta de ocolire a Municipiului Constanţa, printr-un nod rutier.

Megastructură

Una dintre cele mai complexe lucrări de pe acest tonson al autostrăzii este Podul 20, care traversează Canalul Dunăre Marea Neagră, la trei kilometri de Murfatlar spre Cumpăna.

Podul 20 - o construcţie complexă

„Este cel mai mare pod, care a fost construit până acum în România. Are o lungime de 300 de metri şi o deschidere centrală de 155 de metri. De fapt, sunt două poduri, câte unul pentru cele două benzi de pe fiecare sens. Sunt turnate pile, care au o fundaţie de 30 de metri în pământ şi o înălţime de 30 de metri peste nivelul apei. În vârf sunt puse cărucioare, treptat, până se îmbină la mijloc“, a mai spus managerul de proiect.

Milioane de tone de beton

Alcătuirea structurii rutiere este următoarea: 4 centimetri de beton asfaltic stabilizat cu fibre de celuloză şi bitum modificat - strat de uzură, 6 centimetri de beton asfaltic deschis cu criblură - strat de legătură, 16 centimetri de anrobat bituminous - strat de bază, 35 de centimetri de piatră spartă amestec optimal, 25 de centimetri de amestec de agregate nelegate şi 20 de centimetri - strat de formă. Pe întreg proiectul vor fi folosite 1,7 milioane de tone de agregate ca fundaţie şi peste 450.000 de tone de asflat.

Lucrări avansate la podurile peste DN3
Am testat cei trei kilometri de autostradă pe care s-a turnat stratul de probă
Podul 20 - o construcţie complexă
Constanţa

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite