Constanţa: Bancherii dau vina pe consumatori pentru contractele de credit păguboase

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor este celebrată în fiecare an la data de 15 martie. Reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Constanţa au invitat la sediul instituţiei reprezentanţi ai instituţiilor bancare, agenţi economici şi instituţii deconcentrate din judeţ.

A fost o zi de bilanţ pentru reprezentanţii Protecţiei Consumatorilor. Inspectorii au tras lini şi au adunat: 330 de verificări tematice în domeniul serviciilor financiare şi 131 de amenzi contravenţionale în valoare de peste 3,7 milioane de lei. Apoi au mai fost şi cele 593 de reclamaţii depuse la sediul comisariatului, 323 dintre ele dovedindu-se a fi întemeiate. Şi în această situaţie au fost aplicate 73 de sancţiuni în valoare de aproape 2,1 milioane de lei.

Majoritatea reclamaţiilor au vizat serviciile băncilor. „În sfera serviciilor financiare numărul de reclamaţii şi sesizări înregistrate la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia COnsuamtorilor a fost de aproape 4 ori mai mare comparativ cu anul 2009“, a declarat Dionisie Culeţu, directorul CJPC Constanţa.

Cu toate că manifestarea s-a vrut una omagială, reprezentanţii celor trei bănci care au răspuns invitaţiei organizatorilor s-au simţit „puşi la zidul infamiei“ pentru faptul că cele mai multe reclamaţii venite din partea consumatorilor au vizat serviciile bancare. Reprezentanta Băncii Transilvania este de părere că vina aparţine numai consumatorilor, „lipsei de educaţie şi faptului că românul ignoră să citească un contract de credit“.

În replică vine o altă statistică: pe primele două luni ale acestui an au fost înregistrate 38 de reclamaţii la adresa băncilor. „Au fost încheiate 14 procese verbale de contravenţie şi au fost aplicate amenzi în valoare de 160.000 de lei“, a mai spus Dionisie Culeţu.

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite