Constanța:UPDATE/ Cea mai ușoară probă de la bac

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Începând de astăzi și până pe data de 29 aprilie se desfăşoară proba D – Evaluarea competenţelor digitale din cadrul examenului de bacalaureat 2010. Susţin proba 7.416 candidaţi (591 elevi din mediul rural şi 6825 elevi din mediul urban) în cele 51 de centre de examinare din județul Constanța.

Prima zi a probei de evaluare a competenţelor digitale nu a ridicat probleme elevilor participanți. Evaluarea s-a desfășurat în laboratoarele de informatică; pe grupe, liceenii vor susține proba în fiecare zi, până joi.

Subiectele au vizat concepte de bază privind sistemul de calcul, utilizarea computerului și organizarea fișierelor, sisteme de operare, procesoare de texte și calcul tabelar, baze de date, mijloace moderne de comunicare – rețeaua de internet. Elevii au avut la dispoziție 90 de minute pentru rezolvarea subiectelor.

„A fost o probă ușoară și în același timp relaxantă deoarece nu se vor da note, ci calificative“, a declarat Roxana Filimon, elevă în clasa a XII-a, la Colegiul Mircea cel Bătrân.

De aceeași părere a fost și eleva Mihaela Burna, tot de la Colegiul Mircea, care a subliniat faptul că cea mai dificilă probă va fi cea de istorie, deoarece este multă materie. În ceea ce privește examenul de astăzi, computerul este la ora actuală la îndemâna oricui, iar elevii se puteau pregăti pentru probă cu mult timp înainte. Miruna Prăjescu, elevă la Colegiul Național Pedagogic Constantin Brătescu, a declarat că a fost o probă fără emoții, însă ultimele subiecte au avut un grad de dificultate mai ridicat, pentru a departa elevii.

Centralizarea  rezultatelor corectării tuturor lucrărilor se realizează până cel târziu la sfârşitul ultimei zile de probă, 29 aprilie 2010. Astăzi, într-o singură unitate de învăţământ s-a  apelat la subiectele de rezervă offline, din cauza unor probleme tehnice legate de conectarea la internet. Este vorba despre Grupul Şcolar C.A.Rosetti.

Rezultatul evaluării la proba de evaluare a competenţelor digitale nu se exprimă prin note sau prin calificativ admis/respins, ci prin stabilirea nivelului de competenţă, în raport cu standardele europene recunoscute.

În funcţie de punctajul obţinut, se va stabili nivelul de competenţă digitală a candidatului: 0-25 puncte – utilizator începător; 26-50 puncte – utilizator de nivel mediu; 51-74 puncte – utilizator avansat; 75-100 puncte – utilizator experimentat.

În urma acestei evaluări, elevii claselor a XII-a  primesc  certificate de competenţă, cu statut  ştiinţific, pe care universităţile şi operatorii economici vor putea să le includă în criteriile de admitere sau de angajare.

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite