„Marea Neagră - Marea Rușinii“ Sicrie plutitoare comandate de sclavi - așa se caracterizează transportul maritim din Marea Neagră

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Marinarii ruși de pe nava Altarek au cerut ajutor ajutorităților române
Marinarii ruși de pe nava Altarek au cerut ajutor ajutorităților române

Nave învechite, echipaje neplătite, accidente navale soldate cu pierderi de vieți omenești. Acestea sunt doar câteva dintre problemele navigației în Marea Neagră. Din fericire, foarte puțini marinari români navigă pe Marea Nagră.

Sindicatele din Bulgaria, Georgia, Rusia, Romania, Turcia și Ucraina, în colaborare cu ITF (Federația Internaționala a Transportatorilor) au emis pe 25 iunie, de Ziua Internațională a Navigatorului, un raport care să ajute  guvernele în demararea unor acțiuni împotriva condițiilor șocante de navigație în Marea Neagră.

Sicrie plutitoare

Conform ITF, transportul maritim în Marea Neagră,  care totalizează aproximativ  2.400 de nave, este dominat de nave cu o vârstă de peste 25 de ani – 800 din ele având o vârstă chiar de peste 40 ani. Utilizarea navelor vârstnice, mici, mergând cu mult dincolo de viața lor economică și transportând bunuri de mică valoare, se reflectă în accidente serioase și repetate abuzuri îndreptate împotriva navigatorilor.
Raportul, care este un punct de plecare al sindicatelor pentru cercetarea acestei probleme, ilustrează acest lucru printr-o o serie de cazuri recente în care au fost implicați inspectorii ITF. Acestea includ mai multe cazuri ale echipajelor blocate și abandonate cum ar fi cel al navei Vera sub pavilion Cambodia construit în 1977 și scufundat în februarie 2012, unde au murit 8 persoane. La fel și nava Ogan Bey sub pavilion Panama, construită în 1971, care s-a scufundat în decembrie 2009 și care s-a soldat cu pierderea a 4 vieți. Vasul era înregistrat ca singura nava a companiei, fără asigurare P&I , lăsând familiile celor morți fără nicio șansă la vreo compensație.

Sclavia pe apă

Neplata sau întârzierea plății salariilor a devenit o practică a industriei maritime la Marea Neagră. Încă o dată, modelul economic nu reușește să susțină condiții de muncă și viață decente. Unor armatori li se pare un comportament acceptabil a-și gestiona deficitul de numerar prin neglijarea plății salariilor. Marinarii ajung în situația să fie forțați să intre în grevă pentru câștigarea drepturile lor legale sau sunt cazuri când se iau măsuri extreme cum ar fi greva foamei.
În 2011 s-a reușit plata restanțelor salariale în valoare de 2 milioane dolari. Neplata salariilor înseamnă sclavie“, a spus Adrian Mihălcioiu, reprezentantul ITF în România.

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite