Concluziile campaniei „Litoral Curat“: turiştii vor mai multe coşuri pe plajă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După aproape două luni de informare şi conştientizare, cea de-a şaptea ediţie a campaniei „Litoral Curat" a ajuns la final. Campania s-a desfăşurat în perioada iulie - septembrie pe două plaje ale litoralului românesc - Vega şi Modern.

Ediţia de anul acesta a campaniei a continuat acţiunile de informare şi educare a turiştilor aflaţi pe litoral, cu privire la abordarea unui comportament responsabil faţă de plajă şi faţă de mare.

„Cei 20 de voluntari implicaţi în aceste acţiuni au reuşit, în cele 35 de zile de campanie, să informeze aproximativ 2.500 de persoane despre importanţa reciclării selective a deşeurilor. De asemenea, ca urmare a tombolei zilnice organizată de Mare Nostrum au fost premiate 37 de persoane care au aruncat gunoaiele în coşurile corespunzătoare", a precizat Marcela Roman, PR ONG Mare Nostrum.

Gunoi pe plajă

„De la an la an remarcăm o dorinţă tot mai mare a turiştilor de a colecta selectiv deşeurile. Singurele lor probleme sunt reprezentate de faptul că nu există suficiente coşuri de gunoi pe plajă, inclusiv în preajma teraselor, şi că acestea nu sunt golite atât de des pe cât ar trebui. Ceea ce ne-a încântat în timpul acţiunilor a fost că aproximativ un sfert din persoanele informate au preferat să returneze pliantele voluntarilor Mare Nostrum, după ce le-au citit, pentru a fi folosite la informarea altor turişti", a declarat Alexandra Telea, coordonatorul campaniei.

Campania „Litoral Curat" s-a adresat atât turiştilor care au fost prezenţi pe litoral, locuitorilor din zona costieră românească, administraţiei locale, cât şi agenţilor economici implicaţi în procesul de salubrizare şi colectare a materialelor reciclabile.

Peste 200.000 de persoane au fost informate în cadrul campaniei şi peste 165 de tone de deşeuri au fost colectate, între 2005 şi 2010.

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite