Calea ferată Constanţa - Bucureşti, gata la vară

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La 2 ani de la deadline, calea ferată Bucureşti - Constanţa este gata în proporţie de 89,88(6)%. Pe acest tronson ar fi trebuit să se circule fără restricţii de viteză încă din 2008.

Linia de cale ferată Bucureşti – Constanţa va fi gata abia la vară, la doi ani şi jumătate de la termenul prognozat de finalizare a lucrărilor, în decembrie 2008. Cauzele întârzierii sunt: lipsa de fonduri, situaţia exproprierilor, întârzierea plăţilor.

Cu toate investiţiile făcute în infrastructură, călătoria pe distanţa de 225 kilometri va dura tot două ore şi jumătate, cât dura şi înainte de începerea lucrărilor, deşi la începerea lucrărilor fusese promisă o călătorie de 90 minute. Actualmente un drum cu trenul pe ruta Bucureşti – Constanţa sau retur este parcurs în aproape şapte ore! Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, dă asigurări că din vara 2011, condițiile de călătorie vor fi civilizate.

Finanțare japoneză, lucrări aproape gata

Linia de cale ferată Bucureşti - Constanţa face parte din ramura nordică a Coridorului IV de transport pan-european, Berlin - Nurnberg - Praga - Budapesta - Constanţa. „Stadiul fizic al lucrărilor ar fi următorul: Bucureşti Nord - Băneasa este finalizat în proporţie de 100%, Băneasa - Fundulea - Lehliu - Ciulniţa - Feteşti - 70,66%, iar Feteşti - Medgidia - Constanţa - 99%“, a declarat Oana Brânzan, purtător de cuvânt CFR Infrastructură.

Lucrările de reabilitare care se efectuează pe acest tronson sunt împărţite astfel: Bucureşti Nord - Băneasa şi Feteşti - Medgidia - Constanţa sunt realizate cu finanţare JBIC (Japan Bank for International Cooperation) şi Guvernul României, iar Băneasa - Feteşti este realizată cu finanţare de la Uniunea Europeană - fonduri ex-ISPA şi Guvernul României.

Pentru secţiunile „japoneze“ Bucureşti Nord - Băneasa şi Feteşti - Medgidia - Constanţa, lucrările au demarat în aprilie 2006. „Lucrările de reabilitare vizează sistematizarea staţiilor, modernizarea infrastructurii căii, a instalaţiilor de semnalizare, de telecomunicaţii şi a instalaţiilor aferente liniilor de contact şi de energoalimentare. Lucrările au fost efectuate pe loturi, la poduri, la infrastructură şi suprastructură, consolidări şi podeţe, lucrări civile în staţii, semnalizare şi telecomunicaţii şi lucrări la linia de contact şi energoalimentare.

Finalizare cu rest

La secţiunea de cale ferată Băneasa - Fundulea, lucrările au demarat în 2005. Sunt deja finalizate şi urmează să se facă recepţia. „La secţiunile Fundulea - Lehliu şi Lehliu - Ciulniţa - Feteşti, lucrările au demarat în 2007 şi sunt finalizate în proporţie de 72,36%, respectiv 57,25%“, a mai spus reprezentantul CFR Infrastructură.

Lucrările de reabilitare pe tronsoanele de cale ferată Bucureşti Băneasa - Fundulea, Fundulea - Lehliu şi Lehliu - Ciulniţa - Feteşti vizează reabilitarea terasamentelor, a drenajelor, a căii şi a şinelor, a reţelei electrice aeriene şi a sistemului de alimentare cu energie, reabilitarea sistemului de semnalizare şi de telecomunicaţii, reabilitarea structurii podeţelor, reabilitarea curbelor, modernizarea staţiilor de călători.

Surse de finanţare

Finanţarea lucrărilor de reabilitare pe tronsonul Bucureşti - Constanţa a fost repartizată pe secţiuni, astfel: pentru secţiunile Bucureşti Nord - Băneasa şi Feteşti - Constanţa s-a alocat finanţare JBIC prin împrumut rambursabil, iar Guvernul României a asigurat necesarul iniţial printr-un credit de 100 de milioane de euro prin Banca austriacă Dexia, ulterior de la bugetul de stat. Valoarea totală a investiţiei se ridică la 516 milioane de euro.

Pentru secţiunea Băneasa - Feteşti s-a alocat finanţare de la Uniunea Europeană prin fonduri ex-ISPA şi Guvernul României. Valoarea totală se ridică la aproape 382 de milioane de euro.

Niciun câştig pentru călători

Cei 255 de kilometri între Constanţa şi Bucureşti vor fi parcurşi, odată finalizate lucrările, în două ore şi jumătate. Care este avantajul? Tot atât dura o călătorie între cele oraşe şi înainte de începerea lucrărilor! Reprezentanţii CFR spun însă că reabilitarea reţelei feroviare trebuia reabilitată pentru că durata de viaţă a infrastructurii era deja depăşită pentru a mai putea suporta garnituri de tren care să circule cu viteza de 160 de kilometri la oră.

Aflaţi din  când ar fi trebuit să fie gata lucrările la calea ferată!

stampila constanta
image
Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite