Emil Boc, cel mai mediatizat candidat. Nicuşor Dan, cel mai prezent pe twitter
0Emil Boc a fost, pe întreaga durată a campaniei electorale, cel mai mediatizat candidat la Primărie, iar Nicuşor Dan a fost cel mai prezent pe twitter, urmat de Gigi Becali şi de Marian Vanghelie, potrivit unei analize Mediafax Monitorizare.
Emil Boc a fost cel mai mediatizat candidat la Primărie, cu un număr
total de 3.595 de apariţii, urmat de Gigi Becali cu 3.492 apariţii, de
Sorin Oprescu cu 2.639 de apariţii, de Radu Mazăre - 1.394 de apariţii,
Marian Vanghelie - 1.341 de apariţii, Nicuşor Dan - 1.334 de apariţii,
Sulfina Barbu - 1.322 de apariţii, Neculai Onţanu - 1260 de apariţii,
Robert Negoiţă - 1.237 de apariţii şi de Silviu Prigoană, cu 1.151 de
apariţii.
Emil Boc a apărut pe site-uri şi bloguri în formule
conflictuale în raport cu Guvernul Ponta şi Crin Antonescu, fiind
susţinut în demersurile sale de liderii PDL – Monica Macovei, Elena
Udrea, Silviu Prigoană sau de Mihai Răzvan Ungureanu. Referirile la Emil
Boc s-au făcut şi ca urmare a participării acestuia la evenimente
publice: deschiderea unui Cazino în Cluj după renovare, inaugurarea
noului tramvai ultra-automatizat la Cluj, prezenţa acestuia la
deschiderea oficială a TIFF 2012, inaugurarea unui club de pensionari.
Apariţiile
lui Gigi Becali au avut prea puţină legătură cu o campanie electorală
clasică în care candidatul se adresează alegătorilor, îşi discută
proiectele viitoare şi implicaţiile acestora la nivelul cetăţeanului de
rând sau care se confruntă cu contracandidaţii pe teme specifice agendei
bucureşteanului. În ciuda acaparării a peste 10% din numărului total de
apariţii ale candidaţilor urmăriţi în online de Mediafax Monitorizare,
cea mai mare parte din acestea nu au avut legătură nici cu bucureştenii,
nici cu viitorul Primar al Capitalei.
Sorin Oprescu, cu aproape
9% din numărul total de apariţii monitorizate în această campanie, este
unul dintre candidaţii care şi-a concentrat apariţiile în presa online
pe evenimente pozitive, care să-l pună în valoare ca actual şi viitor
Primar General: inaugurări, întâlniri cu electoratul, prezenţa la
evenimente, declaraţii despre proiecte viitoare strâns legate de agenda
cetăţeanului.
Pe locul 3 în topul celor mai mediatizaţi
candidaţi la Primăria Capitalei şi pe locul 6 în topul general, Nicuşor
Dan a fost cel mai prezent candidat pe twitter, fiind urmat de Gigi
Becali şi de Marian Vanghelie. De altfel, Nicuşor Dan este candidatul
care a surprins publicul printr-o campanie desfăşurată în cea mai mare
parte în mediul online şi printr-un rezultat deloc de neglijat – peste
9% din voturile bucureştenilor pentru Primăria Generală şi un loc în
Consiliul General al Capitalei.
În ceea ce priveşte candidaţii la
sectoarele Capitalei, cel mai mediatizat în mediul online pe durata
întregii campanii electorale a fost Marian Vanghelie, cu 1.341 de
apariţii. Pe locul al doilea s-a situat Sulfina Barbu, care, deşi a avut
1.322 de apariţii comparativ cu Cristian Popescu Piedone, doar 582, nu a
reuşit să obţină Primăria sectorului 4. Ceilalţi candidaţi la sectoare
sunt, în ordinea mediatizării, Neculai Onţanu, Robert Negoiţă, Rareş
Mănescu, toţi cu peste 1000 de apariţii. Andrei Chiliman a fost singurul
dintre candidaţi situat sub acest nivel ca număr de apariţii, respectiv
721.
Topul candidaţilor la Primăriile din ţară în funcţie de
vizibilitatea acestora pe întreaga campanie electorală a fost următorul:
Emil Boc (Cluj) – 3.595 de apariţii, Radu Mazăre (Constanţa) – 1.394 de
apariţii, Marius Nicoară (Cluj) – 906 apariţii, Gheorghe Nichita (Iaşi)
- 838 apariţii şi Lia Olguţa Vasilescu (Craiova) – 643 de apariţii.
Cel
mai mediatizat candidat la Cluj a fost Emil Boc cu 3.595 apariţii,
urmat de Marius Nicoară cu 906 şi Peter Eckstein cu 214 apariţii.
Cel
mai mediatizat candidat la Constanţa a fost Radu Mazăre cu 1.394
apariţii, urmat de Claudiu Iorga Palaz cu 370 şi Gigi Chiru cu 366 de
apariţii.
Cel mai mediatizat candidat la Craiova a fost Lia
Olguţa Vasilescu cu 643 apariţii, urmată de Antonie Solomon cu 427 de
apariţii.
Cel mai mediatizat candidat la Iaşi a fost Gheorghe Nichita cu 838 de apariţii, urmat de Tudor Ciuhodaru, cu 559 de apariţii.
Cel mai mediatizat candidat la Timişoara a fost Nicolae Robu cu 621 de apariţii, urmat de Adrian Orza cu 173 de apariţii.
Candidaţii
din Bucureşti au fost de două ori mai prezenţi în mediul online decât
cei din restul oraşelor. După cei din Capitală, candidaţii din Cluj au
fost cei mai mediatizaţi în această campanie electorală.