Cluj: Un clujean a „inventat" vinurile care rezonează cu muzica clasică

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cluj: Un clujean a „inventat" vinurile care rezonează cu muzica clasică
Cluj: Un clujean a „inventat" vinurile care rezonează cu muzica clasică

„Sonoro Vivace“ şi „Sonoro Cantabile“ au fost realizate pentru Festivalul de muzică de cameră SoNoRo. Clujeanul Preda Ailincăi a creat un vin alb care se potriveşte cu muzica lui Mozart şi unul roşu, care „merge” cu Ceaikovski.

Un meloman şi fan al Festivalului de muzică de cameră SoNoRo, Preda Ailincăi a avut ideea de a gândi două sortimente de vinuri „muzicale” din dorinţa de a reda în senzaţii gustative mesajul muzicii.

„Am pornit de la faptul că SoNoRo e altfel decât celelalte evenimente de gen, are o atitudine mult mai contemporană şi doreşte să transmită că muzica de cameră poate fi şi ceva cool”, şi-a explicat clujeanul iniţiativa.

Aşa s-au născut vinurile de colecţie „Sonoro Vivace” (alb) şi „Sonoro Cantabile” (roşu), care sunt, de anul acesta, produse ale evenimentului care se desfăşoară timp de 10 zile la Bucureşti (1-10 noiembrie), dar şi la Iaşi (11 noiembrie) şi Cluj (12 noiembrie).

„Sonoro Vivace“ „merge“ cu Mozart

Proiectul a fost iniţiat în luna septembrie, iar vinurile au fost asamblate din soiuri vinificate la Cramele Oprişor. Clujeanul susţine că fiind vorba de cupaje, amestecuri din soiuri diferite, au o mai mare conotaţie artistică.

Artistul Răzvan Popovici, directorul festivalului, a fost şi cel care a descris, conform propriei viziuni, care este muzica cu care acestea pot fi consumate. Potrivit acestuia, Sonoro Vivace este „perfect ca aperitiv înaintea unui concert, excelent acasă pe muzica lui Giovanni Bottesini, sau Mozart”, iar Sonoro Cantabile este „un vin cu calităţi muzicale, de savurat acasă, în compania lui Ceaikovski, Nino Rota sau Richard Strauss”.

Vinuri în ediţie limitată

Vinurile vor putea fi achiziţionate în cadrul Festivalului, pe pagina oficială ale acestora (vivace-cantabile.ro), pe cea a evenimentului (sonoro.ro), dar vor fi disponibile şi în HoReCa sau în vinoteci. Ediţia este una limitată, de 2.000 de butelii, iar costul unei sticle este de 60 de lei.

„Nu este vorba doar de un produs de comunicare şi de marketing. Vinurile sunt premium, de foarte bună calitate. O parte din fondurile obţinute în urma vânzării acestora vor susţine continuitatea festivalului SoNoRo”, a precizat Preda Ailincăi.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite