Zoltan Zsigmond, motociclistul ce preţuieşte siguranţa

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Zoltan Zsigmond, motociclistul care preţuieşte siguranţa
Zoltan Zsigmond, motociclistul care preţuieşte siguranţa

Premiant al competiţiilor de viteză, clujeanul nu circulă în oraş cu motocicleta, deoarece consideră că este mult prea riscant. Dacă pe circuit zboară cu 270 de kilometri pe oră, în viaţa de zi cu zi, Zoltan Zsigmond salvează vieţile animalelor ce-i trec pragul cabinetului veterinar.

În camera cu rafturi pline de leacuri şi ustensile, cu pereţi acoperiţi de promo-uri pentru campanii umanitare, doctorul te întâmpină amabil, dar cu o precizie şi disciplină demnă de halatul alb, pe care-l poartă.
După orele de serviciu, clujeanul se simte în largul lui în garajul alăturat, acolo unde motorul îl face să-i pulseze sângele-n vene. Anul trecut, motociclistul s-a întors acasă cu două trofee importante - locul IV la competiţia Romanian SuperBike, şi locul II, alături de Bogdan Popovici, din echipa „33team”, la Competiţia Naţională de Anduranţă. „Este cea mai bună performanţă a unui clujean de până acum”, spune acesta.

Nu circulă prin oraş


Prima dată s-a urcat pe „un motor” în tinereţe. Avea o Yamaha „slabă”, era dependent de viteză, iar străzile erau transformate, în vâltoarea tinereţii, în adevărate circuite publice. S-a lăsat, însă, de acest „sport”. Nu a mai călcat pe stradă cu motocicleta de câţiva ani.
A văzut cum se sting vieţile prietenilor în jurul lui, iar moartea violentă de pe şosele l-a făcut să-şi schimbe stilul de viaţă. Din tânărul rebel, ce gusta fiecare strop de adrenalină pe stradă, a ajuns să se limiteze doar la circuite. „Pe stradă nu fac niciun metru, e prea periculos. Motocicletele de viteză sunt făcute pentru pistă”, mărturiseşte Zoltan.


Motorul pe care îl are clujeanul este un Suzuki, pe care l-a îmbunătăţit, împreună cu mecanicii lui. Pentru el, este de nepreţuit, însă pe piaţă nu valorează mai mult de 10.000 de euro. „Aceasta este soarta motoarelor de curse. Se uzează repede, şi nu le cumpără nimeni pentru stradă”, explică motociclistul. Totuşi, speră la un alt motor, din sponsorizări. Destinul motocicliştilor români care participă la curse este, însă, unul destul de trist. Pentru un simplu antrenament, Zoltan e nevoit să meargă pe pistele din străinătate, cel mai aproape fiind cea din Hungaroring.
Singurele pregătiri pe care le poate face acasă sunt cele ce ţin de condiţia lui fizică. „Înot, alerg, fac mult sport, pentru a mă menţine în formă”, spune le. Pe pistă, se simte în largul lui, şi a ajuns să fie un bun cunoscător în domeniu. „Nu viteza de vârf face un tur bun. Pentru a scoate un timp bun, îţi trebuie mai multe, de la condiţie fizică, la concentrare şi antrenament”, explică Zoltan.  

Pentru anul acesta, el şi-a propus să obţină cel puţin o medalie la competiţia Romanian SuperBike, iar pentru aceasta se va deplasa la concursurile ce se vor desfăşura pe pistele din Grecia, Slovacia, Cehia şi Ungaria.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite