Zeci de clujeni, în război cu băncile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Cluj este asaltat cu plângeri din partea clujenilor înşelaţi de bănci. 

Ca urmare a aprobării Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului (OUG) 50/2010 cu privire la contractele de credit, prin care băncile au fost obligate să elimine comisionului de rambursare anticipată la creditele cu dobândă variabilă, instituţiile financiare caută noi soluţii pentru a menţine taxele.

Astfel, prin modificarea contractelor de credit, măsură pe care băncile sunt obligate să o implimenteze în termen de 90 de zile, respectiv până sfârşitul lunii septembrie, printre clauze sunt trecute şi diferite comisioane adiacente. Potrivit lui Mircea Radu, directorul coordonator al CJPC Cluj, fiind de „bună credinţă“, clienţii au semnat contractele fără a le citi cu atenţie, iar ulterior s-au trezit cu au diferite obligaţii financiare faţă de bănci.

Amenzi de 10.000 de lei

„Este vorba de diferite comisioane ascunse în clauzele contractuale. Avem în jur de 22 de plângeri pentru toate băncile, însă cu predilecţie pentru două. Clienţii spun că nu vor să plătească sumele pe care le consideră incorecte şi despre care nu ştiau, iar băncile motivează că în acest sens există contracte semnate de clienţi“, explică Mircea Radu. „E un război care trebuie să fie finalizat cât mai curând. Nu încape discuţie că vom sancţiona instituţiile bancare, însă pentru rezolvarea problemelor oamenii ar trebui să se adreseze instanţei“, a precizat Mircea Radu. Potrivit informaţiilor „Adevărul de Seară“, una dintre băncile vizate este Volksbank. Banca nu a putut fi contactată pentru a oferi o poziţie în acest sens.

Mediatorii bancari - o alternativă pentru instanţe

În cadrul ordonanţei Guvernului se recomandă ca eventualele probleme apărute între clienţi şi bănci să fie rezolvate pe cale amiabilă de mediatorii bancari. Până în prezent mediatorii din Cluj spun că au avut puţine solicitări, însă se aşteaptă la un val începând cu lunile septembrie - octombrie.

„Dacă se implimentează corect OUG, băncile vor rămâne doar cu patru comisioane şi pierderi mari. Aşa, acestea caută soluţii. Toată lumea e în aceeaşi situaţie, respectiv oamenii care au contractat credite sunt supuşi la alte comisioane, chiar dacă încă nu ştiu asta. Oamenii semnează de bună credinţă atunci când sunt chemaţi. Problemele pot fi rezolvate apelând la mediatorii bancari, în acest fel fiind avitată calea justiţiei“, a declarat Laurenţiu Seffer, preşedintele filialei Cluj a Uniunii Mediatorilor Bancari din România (UMBR). Mediatorul a mai arătat că în acest fel conflictul poate fi rezolvat într-un termen mult mai scurt decât dacă s-ar apela în instanţă.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite