Unitatea de Primire a Urgenţelor, sufocată de pacienţii grăbiţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Când urgenţele nu se mai opresc, pacienţii ajung să aştepte după medici
Când urgenţele nu se mai opresc, pacienţii ajung să aştepte după medici

Ambulanţele aduc pacienţii pe bandă rulantă, însă doar un sfert rămân aici internaţi. Personalul medical recunoaşte că aglomeraţia apare în timpul zilei, însă le cere pacienţilor să aibă răbdare după triajul medical obligatoriu.

Singura Unitate de Primire a Urgenţelor (UPU) pentru adulţi creează nemulţumiri printre pacienţii care vin aici pentru asistenţă medicală sau sunt aduşi cu ambulanţele în urma unor urgenţe majore. Timpul de aşteptare creşte uneori până la câteva ore pentru pacienţii care vin pe propriile picioare sau sunt aduşi  de familie.

Şeful secţiei UPU, Dorin Mureşan, spune că secţia pe care o conduce funcţionează precum o ambulanţă fixă, care trimite pacienţii către alte clinici sau solicită o ambulanţă care să-i ducă pe cei care nu se pot deplasa singuri. Dorin Mureşan recunoaşte că există cazuri în care pacienţii transportabili rămân aici internaţi mai mult de şase ore, cât ar fi normal. Motivele sunt diverse, însă cel mai important ar fi dotarea slabă sau chiar lipsa unor secţii de terapie intensivă la clinicile specializate din Cluj-Napoca.

Soţia unuia dintre pacienţii care aştepta să fie văzut de un medic în această dimineaţă ne-a povestit traseul soţului său. „Am sunat la ambulanţă de la ora 6 dimineaţa şi au venit la 8 şi 20 de minute. Dacă ştiam, mai bine luam un taxi şi mergeam direct la Medicală III“, povesteşte Elisabeta Lonca, o femeie în vârstă de 53 de ani. La ora 10, Daniel Lonca aştepta încă pe unul dintre scaunele din sala de triaj a UPU. „Eu înţeleg că sunt urgenţe mai mari decât durerile mari pe care le are soţul meu, dar şoferul de pe ambulanţă nu a putut să ne ducă în altă parte. Am crezut că dacă venim cu ambulanţa aici o să dureze mai puţin“, se plânge Elisabeta Lonca.

Sistem de triaj acceptabil

Ana Maria Ştefan a venit în această dimineaţă cu nepoata în vârstă de 18 ani, care a simţit înţepături la inimă. „Am venit noi, pentru că nu era o urgenţă care să necesite să sunăm la 112. Am venit aici pentru că medicii de la urgenţă sunt mai operativi. Dacă trebuie să apelezi la medicul de familie şi la lista de aşteptare de la specialist îţi trece durerea“, spune Ana Maria Ştefan, o clujeancă în vârstă de 30 de ani. Înţelege sistemul de triaj, în care are încredere, însă faptul că un pacient trebuie să se plimbe prin tot Clujul la clinici i se pare ineficient şi obositor.
„Am tot auzit de planurile unui Spital de Urgenţă, dar la noi toate lucrurile bune întârzie“, a conchis Ana Maria Ştefan.

Ambulatorii răspândite

Viceprimarul  László Attila, de profesie medic pediatru, este de părere că răspândirea serviciilor de primire a urgenţelor mai eficient în diferitele zone ale oraşului este singura soluţie care va rezolva în timp aglomeraţia de la UPU. Proiectul ambulatoriului de la Spitalul Municipal din zona Clujana, aflat în prezent pe lista de aşteptare pentru finanţare din fonduri europene, ar putea acoperi zona urgeneţelor din partea de Est a oraşului. Pentru partea de Vest este nevoie însă de construirea Spitalului Regional de Urgenţă la Floreşti, aflat încă pe lista de finanţări anunţate de Ministerul Sănătăţii.

Cluj-Napoca

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite