Un tren numit Transilvania, în „gara“ Oscarurilor din turism

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Trenul de lux trece, pe teritoriul României, prin Sighișoara şi Braşov (foto: cluj.travel)
Trenul de lux trece, pe teritoriul României, prin Sighișoara şi Braşov (foto: cluj.travel)

Un tren britanic de lux care traversează Transilvania a fost nominalizat la World Travel Awards, echivalentul în turism al Oscarurilor.

Un tren de lux care poposeşte în gările din Sighişoara şi Braşov, două burguri săseşti transilvane, a fost nominalizat la Oscarurile în turism, potrivit site-ului cluj.travel. Este vorba despre World Travel Awards (WTA) 2012, cea mai înaltă distincţie pe care o poate primi o companie din turism, conform horeca.ro, publicaţia specialiştilor din industria ospitalităţii din România.

Trenul aparţine companiei britanice Danube Express şi străbate, în trei zile, distanţa dintre Budapesta şi Istanbul. Mijlocul de transport  circulă sub numele „Transylvania East" pe traseul Budapesta - Kecskemet - Sighișoara - Braşov - Veliko Târnovo - Kazanlak - Istanbul și sub numele „Transylvania West" pe ruta inversă, dinspre capitala Turciei spre cea a Ungariei.

Peste 3.000 de euro, o călătorie

Fiind un mijloc de transport de lux, biletul unei călătorii este pe măsură. Prețul unui compartiment cu două locuri este de 2.790 de lire sterline (adică 3.475 de euro) de persoană, iar  sau de 3.990 de lire sterline (4.970 de euro) pentru single.  Citiţi mai multe despre cum arată, în interior, trenul şi despre ce specialităţi culinare se servesc pe cluj.travel.

„Nominalizarea acestui tren care trece prin Transilvania, şi care îi şi poartă numele, înseamnă că acel traseu are calitate, potenţial şi merită să fie vizitat", este de părere Traian Almăşan, directorul agenţiei clujene de turism „City Tour". 

Englezii, îndrăgostiţi de Transilvania

Britanicii de la Danube Express au găsit încă un mod de a promova imaginea Transilvaniei în Europa. Şi Prinţul Charles vine des în zonă. Dar şi turiştii englezi. „Transilvania a devenit pentru britanici o destinaţie exclusivistă. Spre exemplu, în luna mai, am aflat de un circuit la care participa un grup de turişti englezi venit special în Transilvania pentru un tur al conacelor", spune Traian Almăşan.

El crede că, dacă la târgurile de turism din afară, s-ar promova imaginea  regiunilor României - precum Transilvania, Bucovina, Moldova - turismul românesc ar avea un mai mare succes. „Nu avem un brand numit Transilvania. Ar trebui să avem un brand numit Transilvania", susţine Almăşan.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite