Cluj: UPC, spaima consumatorilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cluj: UPC, spaima consumatorilor
Cluj: UPC, spaima consumatorilor

Casele de schimb valutar din centrul oraşului, un furnizor de servicii de televiziune şi marile hipermarketuri sunt cele care au primit amenzi de zeci de mii de lei în ultimele două luni.

În perioada iunie - august, inspectorii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Cluj a aplicat amenzi în valoare totală de 237 de mii de lei unor companii şi societăţi precum UPC, lanţul de case de schimb valutar Saralex, hipermarketul Real, dar şi operatorilor de telefonie Orange şi Vodafone.

Sancţionaţii şi-au revizuit atitudinea

Casele de schimb valutar au fost sancţionate din cauza afişajului mincinos, 70 de clujeni căzând în capcana acestora doar în această vară. Inspectorii au primit sesizari telefonice şi plângeri, în urma cărora au amendat casele de schimb din lanţurile Saralex şi Comturs, de pe strada Bolyai şi de pe Bulevardul Eroilor. Valoarea totală a sancţiunilor se ridică la 70.000 de lei.

Mircea Radu, directorul CJPC, a constatat că amendaţii „s-au cuminţit” după ce au încasat sancţiunile aplicate. „Operatorii economici şi-au revizuit atitudinea faţă de consumatori prin afişarea unui curs valutar apropiat de cursurile de la alte case de schimb şi bănci”, ne-a spus acesta.

În topul abonaţilor la amenzile date de ANPC se află şi hypermarketurile, printre care Real, dar şi magazinele care comercializează cărnuri şi lactate. Inspectorii au primit 60 de reclamaţii privind unele produse expirate, pentru care s-au aplicat amenzi de peste 30.000 de lei.

Operatorii de telefonie mobilă Orange şi Vodafone au fost şi ei amendaţi cu cinci mii de lei, din cauza facturării necorespunzătoare şi a calităţii serviciilor facturate.

Amendă record pentru UPC

În această vară, peste 60 de clujeni au reclamat serviciile inadecvate ale  furnizorului de servicii de televiziune şi internet UPC. Compania a mai primit, marţi, o amendă de 60.000 de lei, maximul prevăzut de lege, după ce în luna august UPC a fost amendată de inspectorii clujeni cu 30.000 de lei.

 „Am aplicat amenda pentru nerespectarea deciziei anterioare. Modul de comunicare cu consumatorii şi felul în care preiau reclamaţiile lasă mult de dorit. Oamenii nu au cui se adresa când au o problemă cu serviciile pentru care plătesc”, a spus Mircea Radu.

În luna august, UPC a fost amendat pentru practici comerciale incorecte, clienţii semnând contracte pentru o anumită sumă, însă erau nevoiţi să achite mai mulţi bani decât era prevăzut în contract.

UPC se apără

„Noi nu considerăm că suntem vinovaţi de faptele de care ne acuza cei de la Protecţia Consumatorului şi vom continua sa le contestăm decizia. Începând cu data de 01.07.2009, valoarea abonamentului lunar a fost modificată şi, conform prevederilor contractuale, această modificare a fost adusă la cunoştinţa clienţilor prin intermediul anunţurilor afişate
în incinta centrelor de relaţii cu clienţii, al canalului propriu Info, precum şi al notificării ataşată la factură, cu 30 de zile înainte de intrarea ei în vigoare”, ne-a declarat, în replică, Ariana Bădin, PR & Communication Manager la UPC România.

Aceasta a adăugat că, potrivit prevederilor contractului, clienţii au avut dreptul de a-şi exprima dezacordul cu privire la noile tarife, în decursul perioadei de 30 de zile de la începerea notificarii. „Lipsa unor comunicări de neacceptare în această perioadă constituie acordul implicit cu privire la noile condiţii contractuale şi tarife aplicabile serviciilor contractate”, a mai spus Bădin.

Topul reclamaţiilor la Cluj

Societăţi  Nr. reclamaţii  Total amendă Furnizori servicii de televiziune şi internet  60  110.000 lei Servicii în construcţii  30  100.000 lei Case de schimb valutar  70  70.000 lei Operatori economici/comercianţi  60  30.000 lei Operatori telefonie mobilă  20  5.000 lei
Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite