Cluj: Autostrada Transilvania rulează cu 2,5 km pe zi (GALERIE FOTO)

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cluj: Autostrada Transilvania rulează cu 2,5 km pe zi (GALERIE FOTO)
Cluj: Autostrada Transilvania rulează cu 2,5 km pe zi (GALERIE FOTO)

Vremea bună şi capacitatea maximă la care lucrează Bechtel au ca rezultat până la 2,5 kilometri de asfalt turnat zilnic pe tronsonul Turda-Gilău. Lucrările la tronsonul de 42 de kilometri ce vor devia traficul din Cluj sunt în linia dreaptă către tăierea panglicii de la sfârşit de an.

Citeşte şi Centura Vâlcele-Apahida, departe de asfaltul promis

Vreme bună, nici urmă de precipitaţii şi activitate din plin pe şantierul Autostrăzii Transilvania. De ceea le-a fost frică constructorilor - vremea proastă - nu au avut până acum parte, iar şantierul „duduie”.

De săptămâna trecută se toarnă în masă ultimul strat de asfalt pe tronsonul 2B al Autostrăzii Transilvania, pe porţiunea cuprinsă între Turda şi Gilău. Până ieri, muncitorii companiilor Bechtel şi Enka au turnat stratul final de asfalt pe cinci kilometri din cei 42 pe care toată lumea speră să-i vadă inauguraţi pe sfârşitul acestui an.

Directorul de comunicare al Bechtel, Bogdan Sgârcitu, spune că lucrările sunt în grafic la nodul rutier de la Gilău, iar cel de la Turda va putea fi finalizat la timp, dacă autorităţile îşi respectă cea mai recentă promisiune, de a preda terenul decontaminat din zonă până la mijlocul lunii septembrie.

Pe rând, câte un sens

Pentru a putea circula în continuare cu autocamioanele pe aliniamentul autostrăzii, deocamdată se toarnă asfalt doar alternativ pe câte un sens de circulaţie. În acest timp, pe unele porţiuni se montează deja parapeţii de protecţie, lungimea acestora depăşind deja, potrivit oficialilor, 10 kilometri.

Pe şantier, totul pare să meargă ceas. Camionul cu asfalt dă cu spatele încet, până ajunge în dreptul utilajelor care aştern asfaltul la temperaturi cuprinse între 140 şi 180 de grade Celsius. La câţiva metri în spate, un angajat verifică cu sonda temperatura asfaltului. La o distanţă puţin mai mare în spate, „armata” de compactoare calcă peste asfalt pentru a-l reduce cu un centimetru, la grosimea standard de cinci centimetri.

În zare poate fi văzut specialistul care verifică compactarea asfaltului şi dă undă verde pentru a se trece la următoarea porţiune. „Avem cinci kilometri de strat de uzură turnat, iar astăzi (ieri - n.r.) se toarnă asfalt între kilometrul 32,5 şi 35. Cam asta e capacitatea dacă avem asfalt pregătit, între doi şi doi kilometri şi jumătate, pe zi”, a spus Bogdan Sgârcitu.

Maistrul turc cu 24 de ani experienţă

Unul dintre cei mai relaxaţi angajaţi este Vasile, „Vasile şi atât”, se prezintă el, sec. Este translatorul unuia dintre angajaţii turci ai Enka. „Nu mă plâng că e grea munca, atât că e mai rău când e caniculă,” spune Vasile, care adaugă că a învăţat turceşte la noi în ţară şi nu s-a gândit niciodată că-i va folosi la ceva. Şeful său, un maistru turc care se laudă cu o vechime de 24 de ani în meserie este cel care supraveghea ieri asfaltarea la kilometrul 32,5.

Ne spune că a făcut cu Enka 350 de kilometri de autostrăzi în Turcia şi 180 de kilometri în altă ţară, dar nu precizează care. La astea, adaugă cu mândrie, sute de kilometri de străzi şi drumuri naţionale din ţara sa natală. La noi în ţară a venit în urmă cu doi ani, iar despre asfaltul pe care-l toarnă spune că este o reţetă pe care firma o foloseşte din anul 2000 şi este special făcută pentru a preveni infiltraţiile de apă.

Ne garantează că asfaltul ar rezista fără gropi 10-15 ani dacă nu ar circula decât camioane de până în 20-25 de ani şi „mai puţin” dacă pe aici vor circula camioane de 30-40 de tone. Totul depinde însă şi de cum va fi întreţinută şi ce metode se vor folosi la deszăpezire.

Mai sunt doar două poduri

Bechtel a anunţat la mijlocul săptămânii trecute că a finalizat 14 poduri şi viaducte pe acest sector, lungimea totală a acestora fiind de 2.909 metri. În diverse stadii de finalizare se află alţi 3,5 kilometri suspendaţi ai autostrăzii. Bogdan Sgârcitu spune că doar două poduri se află într-un stadiu mai incipient, fiind la stadiul de ridicat piloni, unul dintre acesta fiind dinspre nodul rutier de la Gilău.

CITEŞTE AICI TOATE ŞTIRILE DIN CLUJ


Urmăreşte ştirile din Cluj pe Twitter ori prin RSS sau contactează-ne prin e-mail ori Yahoo! Messenger folosind butoanele din stânga

image
image
image
image
Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite