Studenţii clujeni au devorat publicitate pe pâine de acasă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cuplurile de studenţi au urmărit împreună spoturile publicitare
Cuplurile de studenţi au urmărit împreună spoturile publicitare

Noaptea Devoratorilor de Publicitate s-a desfăşurat noaptea trecută cu casa închisă la Casa de Cultură a Studenţilor. Spectatorii nu s-au dat duşi până dimineaţă din faţa proiectorului.

Spectacolul a început cu câteva minute întârziere, pentru a se putea aranja mai multe scaune. Potrivit organizatorilor, au fost vândute peste 930 de bilete, dar în sală au fost peste 1000 de persoane.


Show-ul s-a desfăşurat sub forma a patru calupuri de aproape 600 clipuri de reclame, de câte o oră şi jumătate, realizate în cursul anului trecut. Entuziasmul din primele minute, când toate clipurile smulgeau ropote de aplauze s-a mai diminuat după miezul nopţii, când grupuri- cupluri băteau în retragere.


Abonaţi la reclame


Spre finalul reprezentaţiei a ieşit şi fostul viceprimar Adi Popa, împreună cu soţia. Acesta ne-a declarat că este un împătimit al spectacolului, participând la mai multe ediţii. A remarcat o mai mare vizibilitate a spoturilor asiatice. „Au apărut tot mai multe reclame arăbeşti”, ne-a spus Popa.

Studentul bistriţean informatician Bogdan Pop ne-a declarat că deşi biletul a fost scump, 30 de lei de persoană, a meritat. „Face toţi banii, mai ales pentru pasionaţii de reclame”. Bogdan este şi administratorul unui site de web design şi este preocupat de publicitate. „Este o ocazie deosebită pentru a vedea reclame de calitate”, ne-a spus tânărul. Nu a lipsit de la ultimele şapte ediţii. Bogdan face pe loc o analiză destul de rece. „Anii trecuţi s-au preferat spoturile mai subtile”.

Studentul a observat că lipsesc reclamele la companii aviatice şi de turism, în schimb au abundat cele sociale, (violenţă, subdezvoltare, Greenpeace), cu protecţia mediului, sucuri şi băuturi. Criza s-a abătut şi asupra spectacolului. Foarte puţine spoturi creative, cu concept original, excepţia Renault, parodie după Citroen, şi calitate scăzută a spoturilor, probabil din cauza constrângerilor bugetare. Bogdan este de părere că atât locaţia nu este potrivită pentru a sta atât timp nemişcat în scaun, cât şi modalitatea de selecţie a spoturilor, nu totdeauna cea mai potrivită, având în vedere reacţia publicului la fragmentarea unor serii.


Eugen Geto, repreezentantul unei firme comerciale ne-a împărtăşit nemulţumirea pentru că spectatorii, majoritatea studenţi, şi-au adus provizii de acasă, evitând să consume de la chioşcul special aprovizionat.


Clujenii au fost fruncea


Organizatorii au afirmat, în cadrul unei conferinţe de presă, că din experienţă, clujenii au fost cei mai buni spectatori, în comparaţie cu celelalte centre universitare, câteva zeco de cupluri rezistând până la final. „Clujul a fost fruncea, înaintea bănăţenilor”. Organizatorii ne-au mai spus că în primăvara viitoare, cu ocazia ediţiei jubiliare a 30-a, de la lansarea evenimentului, e posibilă organizarea unei noi manifestări, cu cele mai bune spoturi prezentate în acest timp.


Evenimentul Noaptea Devoratorilor de Publicitate a fost creat de francezul Jean Marie Boursicot, în anul 1981, cu spoturi publicitare din toată lumea, deţinând peste 800.000 de clipuri. În România spectacolul este produs de Dan Chişu.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite