Şi cu facturi plătite, şi cu curentul tăiat

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Peste 20 de clujeni s-au trezit în ultimele trei săptămâni în beznă, cu toate că şi-au plătit facturile. Reprezentanţii Electrica Distribuţie Cluj s-au prezentat astăzi la sediul Protecţiei Consumatorilor, pentru a clarifica problemele apărute.

Facturi cu valori derizorii, de maximum 20 de lei, emise în urmă cu doi ani, despre existenţa cărora clienţii societăţii furnizoare de energie electrică nu aveau habar. Din această cauză au fost decuplaţi de la energia electrică, în ultimele trei săptămâni, peste 20 de clujeni. „Clujenii care au făcut sesizări au susţinut că nu aveau ştiinţă de faptul că ar avea vreo restanţă la Electrica. De altfel, au prezentat chitanţe care certificau că au achitat contravaloarea tuturor facturilor pe anul 2010", a spus Mircea Radu, directorul Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Cluj.

„Nu am primit niciun preaviz"

Astăzi, la sediul CJPC Cluj s-au prezentat reprezentanţi ai societăţii Electrica Distribuţie Transilvania Nord, pentru a clarifica problemele şi pentru a lămuri clienţii nemulţumiţi. „Facturile restante din 2009 reprezintă mici diferenţe ce nu au fost achitate, din cauza unor neconcordanţe între citirile din teren şi valorile de consum estimate. Se pare că vina aparţine societăţii Electrica Furnizare", a explicat Mircea Radu.

Ana Paşca (55 de ani) din comuna Frata s-a trezit fără curent electric în urmă cu trei săptămâni, cu toate că plătise, susţine ea, toate facturile, la poştă. „Au venit doi băieţi de la Electrica şi mi-au spus că trebuie să verifice ceva la ceas. Nici măcar atunci nu mi-au spus că taie curentul. Pe urmă am aflat că este vorba de ceva restanţă din iunie 2009, de 16 lei. Nu am primit niciun fel de preaviz, înştiinţare, nimic", a arătat femeia, care pentru a se reconecta la curent a scos din buzunar 140 de lei, reprezentând taxe de deconectare şi de reconectare.

Se fac cercetări

Purtătorul de cuvânt Electrica Furnizare, Celina Frâncu, spune că se fac cercetări pentru a afla veridicitatea celor afirmate de clujenii nemulţumiţi. „Preavizele sunt emise de noi şi tipărite de o firmă cu care avem contract. Tot acea firmă le transmite şi către Poşta Română. Acestea nu sunt trimise cu confirmare de primire. Noi putem dovedi că preavizele au fost trimise, dar nu că au fost şi primite de clienţii noştri", a explicat Frâncu.

Reprezentantul Electrica Furnizare este de părere că nu s-ar ajunge la astfel de situaţii dacă clienţii ar fi mai atenţi la informaţiile cuprinse în factură. „Clienţii trebuie să verifice, pe lângă valoarea facturii pe luna trecută, şi dacă există eventuale restanţe, care sunt evidenţiate în fiecare factură", a adăugat Celina Frâncu.

Urmează ca reprezentanţii Electrica Furnizare să fie invitaţi la discuţii de către comisarii CJPC Cluj, pentru soluţionarea celor peste 20 de sesizări.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite