Se întâmplă în România: Taxă şi factură pentru două clickuri (FOTO)

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Registrul Comerţului Cluj percepe o taxă pentru transmiterea informaţiilor pe internet. Unui clujean i-a fost emisă factură fiscală pentru o taxă percepută, culmea, pentru primirea unui e-mail. Pentru suma de 1,8 lei a fost percepută şi TVA.

Vezi aici factura, dar şi răspunsul instituţiei

Un tânăr din Cluj-Napoca a vrut să evite coada la ghişeul Registrului Comerţului, motiv pentru care a apelat la o altă variantă de primire a actelor necesare firmei sale. „Am fost şocat că au făcut factură pentru a trimite informaţii pe e-mail“, a spus tânărul, care a preferat să nu-şi dezvăluie identitatea. Săptămâna trecută, acesta a solicitat actele de care avea nevoie instituţiei fără a se deplasa la ghişeu, aşa cum fac majoritatea persoanelor juridice sau persoanelor fizice autorizate şi a descoperit cu stupoare că e taxat pentru câteva clickuri.

Practic, funcţionarul nu are de făcut decât să apese butonul „Send“, iar informaţiile să fie trimise. Taxa nu e mare, de 1,8 lei, se emite factură fiscală pentru încasarea ei şi se percepe şi TVA la valoarea sumei. Astfel, pentru un e-mail la Registrul Comerţului se plăteşte 2,23 lei.

„Eu zic că e stupid. Într-o ţară unde ne lăudăm ca vrem sa automatizam şi să simplificam procedeul de relaţie cu statul, taxa pe trimis de e-mail dovedeşte că încă suntem în epoca de piatră a internetului“, mai spune clujeanul, referindu-se nu neapărat la valoarea taxei, ci la faptul că se emite factură fiscală în cazul unui procedeu atât de simplu, pentru care e nevoie de două click-uri şi completarea unei adrese de e-mail din tastatură. „Urmează taxa per click de mouse şi taxa pe traficul consumat ca să-ţi trimită informaţiile“, se amuză tânărul.

Taxă legală

Perceperea taxei este prevăzută de lege şi a fost hotărâtă de Guvern, potrivit directorului instituţiei, Dorin Deac. „Conform legislaţiei specifice Registrului Comerţului, taxa de transmitere informaţii prin e-mail este prevăzută expres în dispoziţiile Ordinului Ministerului Justiţiei numărul 25.821 din 21 septembrie 2004, privind aprobarea tarifelor pentru serviciiile auxiliare prestate de oficiile Registrului Comerţului“, a precizat acesta.
Taxa se aplică tuturor solicitanţilor, cu excepţia instiuţiilor publice scutite. „Informaţiile sunt eliberate autorităţilor şi instituţiilor publice fără plata tarifelor cu excepţia celor finanţate integral din venituri proprii, pe baza protocoalelor de colaborare încheiate în acest scop“, a adăugat directorul.

Taxă pe bunăvoinţă

Instituţia are prevăzute, conform aceleiaşi legi, perceperea taxelor şi pentru alte servicii auxiliare. De exemplu, „taxa pe bunăvoinţă“, adică pentru îndrumarea pentru completarea corectă a cererilor adresate Oficiului Registrului Comerţului (4,22 lei), multiplicarea de documente (0,43 lei), transmiterea acestora prin fax (2,05 lei) sau prin poştă (6,82 lei) ori scrierea dischetelor (2,23 lei).

2,23 lei este taxa pentru trimiterea unui e-mail

Numărul celor care intră sub incidenţa taxelor la Cluj
Persoane juridice    29.329
Persoane fizice autorizate    11.812

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite