Cluj: STUDIU Adio cărţi, tinerii sunt devotaţi internetului (SONDAJ)
0Un sondaj realizat printre studenţii clujeni, dar şi în campusurile universitare din Timişoara şi Bucureşti, arată că mai mult de trei sferturi dintre studenţii din România, respectiv 78%, petrec zilnic cel puţin trei ore în faţa calculatorului, iar o treime până la şase ore.
Internetul este folosit de 72% dintre respondenţi ca sursă suplimentară de studiu, mediul virtual fiind cea mai utilizată metodă de aflare a informaţiilor necesare pentru îndeplinirea obligaţiilor de student, se arată în studiul realizat de de Hermes Advisors pentru compania Intel România.
Îngrijorător este faptul că doar 22% dintre studenţi preferă să folosească biblioteca, iar 6% utilizează presa scrisă sau alte metode de informare.
Cea mai preferată activitate a studenţilor, când accesează internetul, este comunicarea online, 65% dintre aceştia folosind acest mediu ca mijloc de comunicare, în alte scopuri decât cele profesionale.
Comunicarea online, prin intermediul diferitelor servicii, cum ar fi e-mail, mesaje instant, bloguri sau reţele sociale, reprezintă activităţile preferate ale studenţilor când vor să se relaxeze, indicând o tendinţă clară a modului în care tinerii români îşi petrec timpul liber pe internet.
1% dintre cei intervievaţi nu deţin un calculator personal
În România, 98% dintre studenţi au acasă cel puţin un PC, 35% deţin două calculatoare, 14% dintre cei chestionaţi au mai mult de trei PC-uri, iar doar 1% nu deţin astfel de echipament. De asemenea, 94% dintre studenţii intervievaţi au afirmat că au o conexiune la internet în locuinţa stabilă.
Studiul a fost realizat pentru reprezentanţa locală a producătorului american de procesoare Intel în perioada 1-15 octombrie pe un eşantion de 150 de studenţi din anii I-III din Universitate Bucureşti, Universitatea de Vest din Timişoara şi din Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj, metoda folosită fiind chestionarul.
CITEŞTE AICI TOATE ŞTIRILE DIN CLUJ
Urmăreşte ştirile din Cluj pe Twitter ori prin RSS, contactează-ne prin Yahoo! Messenger sau e-mail, vizualizează pe YouTube producţiile video realizate de redactori. Fii mereu în legătură cu redacţia prin intermediul Facebook, Hi5 sau MySpace