SERIAL: PRODUS DE CARTIER Pâinea care are gust de …pâine

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cuptorul de cărămidă din Mărăşti în care Nicolae Chiorean a început să coacă pâine în 1993, s-a tranformat azi într-o fabrică cu 255 de angajaţi. „Adevărul de Seară“ publică în fiecare joi povestea unor produse locale pentru care clujenii traversează oraşul, stau la coadă sau se înscriu pe liste de aşteptare.

Cristina Anton nici nu mai ştie de când cumpără pâine de la chioşcul Panemar de pe Calea Floreşti. „Copiii mei fac înot de performanţă, aşa că mă strădui să le dau mâncare sănătoasă. Pâinea asta ne place pentru că are gust de… pâine“,  spune ea.

A început cu pâinea tradiţională, albă, de un kilogram (care este, de altfel, cea mai bine vândută pâine de la Panemar), dar în ultima vreme a încercat şi alte sortimente, cum ar fi pâinea neagră sau cea cu seminţe.

„În 1993, când am început afacerea asta, produceam doar pâine albă de un kilogram. Asta am făcut timp de cinci ani. Astăzi avem peste 70 de sortimente, morărit, panificaţie şi patiserie“, spune Nicolae Chiorean (53 de ani), proprietarul Panemar.

„De ce nu fac mai multă pâine“

Cuptorul de cărămidă cu care a început atunci pe strada Târnavelor s-a tranformat, azi, într-un adevărat complex în Apahida (cu o fabrică de pâine pe trei niveluri, o moară şi un laborator), în care lucrează 255 de oameni.



„În 1993 am oscilat între un cuptor de pâine sau o spălătorie auto. Până la urma ne-am oprit la pâine. Ne-am gândit că poate fi o afacere mai bună şi mai aproape de sufletul oamenilor“, povesteşte el.

La început pâinea se vindea într-un singur loc: în chioşcul deschis chiar în curtea fabricii, pe Târnavelor. Acum Panemar are o reţea de 22 de chioşcuri şi patru magazine în care se vând şi alte produse alimentare, iar în următoarele săptămâni vor mai fi inaugurate trei magazine, în centrul oraşului. Cu toate acestea, la chioşcuri tot se face coadă, înainte de a ajunge maşina cu pâine proaspătă.



„Lumea întreabă, mai ales la sărbători, de ce nu facem mai multă pâine. Reţeta pe care-o folosim noi, ca la bunica, fără aditivi de sinteză chimică şi fără amelioratori, presupune timp“, mărturiseşte  Chiorean, precizând că cel mai bine vândut produs al Panemar, pâinea albă de un kilogram, se face în şase ore, din momentul porţionării ingredientelor până la scoaterea din cuptor. „Avem un sortiment de pâine cu seminţe pe care o facem în 36 de ore“, adaugă el.

În direct, pe internet

De altfel, pentru producător cozile nu sunt un semn bun. „Din exterior oamenii spun: Doamne ce vând ăştia! Dar când e coadă eu nu vând, pentru că n-am produs acolo, de-aia e coadă“, explică Chiorean.



Dezvoltarea a avut şi un preţ: „Sunt plin de credite. Tocmai am lichidat unul, dar mai am multe în derulare“, spune el, mărturisind că criza a îngreunat şi mai tare lucrurile. Deşi recunoaşte că „nu e o perioadă de făcut avere“, Chiorean nu a renunţat să investească în „cel mai important capital al companiei, oamenii“, majorând în fiecare an salariile (în 2009 cu 12%, iar anul trecut cu 7-9%) şi continuând să facă angajări.



Pentru că este mândru de ceea ce fac oamenii lui, pe de o parte, şi pentru că vrea să le arate clienţilor în ce condiţii se face pâine la Panemar, Nicolae Chiorean se gândeşte să transmită în timp real, pe internet, imagini din fabrică.

image
image
image
image
Cluj-Napoca



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite