Protecţia Consumatorului începe anul cu descinderi la bănci

0
Publicat:
Ultima actualizare:
OPC a pus sigiliu, luna trecută, pe birourile E.ON Gaz din Cluj-Napoca
OPC a pus sigiliu, luna trecută, pe birourile E.ON Gaz din Cluj-Napoca

După un 2009 bogat în amenzi date unor coloşi precum UPC şi E.On Gaz, inspectorii au luat în colimator BRD. Principalele cauze pentru care banca va fi supusă unor verificări sunt lacunele contractuale, mai mulţi clujeni făcând plângeri în această privinţă.

Pe de altă parte, Banca Română pentru Dezvoltare (BRD) a majorat dobânzile fără a-şi anunţa clienţii, nerespectând astfel clauzele contractuale. „Am primit mai multe reclamaţii în acest sens şi îi vom invita la noi pe cei din conducerea BRD, pentru a purta discuţii pe această temă”, ne-a spus Mircea Radu, directorul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Cluj. „Motivele ţin de clauzele contractuale, există lacune în contracte şi au fost majorate unele dobânzi”, a precizat comisarul.

Traian Traicu, şeful Serviciului Relaţii Publice a BRD, ne-a declarat că nu ştie nimic despre eventualele verificări desfăşurate de Protecţia Consumatorului. „Nu pot să ştiu tot ce se întâmplă în bancă în ţară. Dacă îmi daţi cazuri concrete, întreb, dar aşa nu am ce întreba”, a spus acesta, referindu-se la sesizările depuse la CJPC Cluj de clienţii băncii.

În urmă cu un an, inspectorii CJPC Cluj au amendat BCR, Bancpost şi Volksbank din cauza unor comisioane ascunse. În acest sens au existat numeroase reclamaţii ale consumatorilor, conducerea instituţiei luând decizia de a înceta practicile pe care băncile le utilizau în dosarele clienţilor.

Amendaţii contestă, Protecţia Consumatorului câştigă

Banca Comercială Română a fost amendată la sfârşitul anului 2008 cu 30.000 de lei, amendă pe care a contestat-o în instanţă, însă plângerea a fost respinsă. Potrivit inspectorilor CJPC, Bancpost a fost amendată deoarece nu şi-a anunţat clienţii cu privire la comisioanele şi dobânzile aferente unor credite.

Înainte de verificările întreprinse, la nivel naţional au fost înregistrate peste 4.000 de plângeri în acest sens.

Nici marele furnizor de televiziune prin cablu şi internet UPC nu a scăpat de amenzile atribuite de Protecţia Consumatorului din cauza practicilor abuzive faţă de clienţi. Cu toate că marea companie a contestat în instanţă numeroasele penalizări, nu a reuşit să obţină nicio derogare, Tribunalul Cluj dând câştig de cauză Comisariatului. UPC a fost amendată în total cu 110.000 de lei de către CJPC.

În luna august, UPC a fost amendat pentru practici comerciale incorecte, clienţii semnând contracte pentru o anumită sumă, însă erau nevoiţi să achite mai mulţi bani decât era prevăzut în contract, urmând apoi amenda record, de 60.000 de lei, pentru modul de comunicare cu consumatorii, modul de preluare a reclamaţiilor lăsând mult de dorit.

Deoarece compania nu a respectat condiţiile impuse de inspectorii CJPC, pe birourile companiei au fost aplicate sigilii. În cele din urmă, conducerea UPC a purtat mai multe discuţii cu comisarul Mircea Radu, promiţând soluţii şi rezolvări.

Nu doar băncile şi furnizorul de televiziune prin cablu şi internet s-au trezit cu contestaţiile respinse de instanţă, ci şi operatori economici precum Domo, Flanco, Zepter, operatorii de telefonie Cosmote şi Orange sau case de schimb valutar precum cele din lanţul Saralex.

„Instanţa demonstrează astfel că nu avem doar putere de decizie, ci am câştigat în faţa acestor operatori deoarece avem dosare bine întocmite şi bine argumentate în instanţă”, a declarat comisarul Mircea Radu.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite