Primul tren cu suporturi pentru biciclete. Transportul acestora: gratuit (GALERIE FOTO)

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Orice călător îşi poate transporta gratuit bicicleta cu trenul pe patru rute din ţară, începând de astăzi. Toate cursele din Capitală au ca destinaţie oraşe din Ardeal şi retur, dar şi Budapesta. Pentru călătoriile în afară, se aplică o taxă de 5 euro. În această dimineaţă a trecut prin Cluj-Napoca, pentru prima dată, trenul dotat cu un asemenea sistem.

Călătorii care circulă din Cluj-Napoca, Sibiu, Satu Mare sau Braşov spre Bucureşti şi retur se pot bucura de suporturile montate în vagonul special, marcat pe din afară cu însemnul unei biciclete, pentru a putea fi identificat mai uşor. Primul tren dotat cu un asemenea sistem a oprit, azi dimineaţă la ora 10.00, în gara din Cluj-Napoca, de unde a plecat spre Budapesta. Perechea sa ajunge la Cluj la 21.45.

Locuri pentru opt biciclete

Nu s-a înghesuit nimeni, astăzi, când a sosit primul vagon dotat cu sistem de prindere al bicicletelor, cel de pe ruta Braşov-Budapesta. Reprezentanţii CFR Călători spun, însă, că se aşteaptă ca în următoarele zile bicicliştii să călătorească cu trenul. „Vagoanele au fost introduse pentru a stimula dar şi sprijini turismul de vară, ca să-i spun aşa“, a afirmat Victor Toma, reprezentantul CFR Călători Cluj.

image

Vagonul, unul normal de clasa a doua, are montat într-unul din holuri un sistem destinat prinderii unui număr de opt biciclete. Ele se agaţă cu roata din faţă pe suport, în picioare şi nu se încuie, astfel încât călătorul trebuie să fie atent la bicicleta sa, asta deoarece CFR nu răspunde pentru eventualele pagube. „Răspunderea o poartă călătorul“, a subliniat Toma.

Pentru călătoriile spre Budapesta, bicicliştii sunt nevoiţi să cumpere un bilet separat, pentru bicicletă. Acesta costă cinci euro şi se poate achiziţiona la casa de bilete. Pentru călătoriile în ţară, transportul bicicletei este gratuit. În cazul bicicletelor pentru copii şi a celor care aparţin grupurilor nu se acordă nicio reducere, iar în situaţia în care biletul internaţional pentru biciclete este parţial utilizat sau neutilizat, nu se acordă nicio restituire.
Vagoanele dotate cu sisteme de prindere vor rămâne în uz până în data de 31 octombrie, însă vor fi introduse din nou în fiecare primăvară.

image

Bicicliştii, plăcut surprinşi

Bicicliştilor li se pare foarte util suportul pentru biciclete şi faptul că le e permis, astfel, să parcurgă distanţe mai lungi prin ţară pe două roţi. Dacă până acum îşi puteau căra bicicletele prin ţară doar cei care au maşină, începând de astăzi oricine poate ajunge la mare sau la munte pe două roţi, consideră clujeanul Gröller Géza, iniţiatorul mişcării de promovare a bicicletei ca mijloc privilegiat de transport în oraş, „Reacţie în lanţ“.

Tânărul spune că acest lucru era într-o mică măsură posibil şi înainte, însă erai nevoit să-i dai bani la „naş“ ori să achiţi încă un bilet pentru bicicletă. „Mi se pare de un mare avantaj şi e un lucru util. Mă bucur că încap opt biciclete pe suporturi, cred că mulţi o să beneficieze de ele“, a spus Gröller, care părea uimit de faptul că în sfârşit bicicliştii români se pot bucura de un asemenea sistem de transport. „E mare lucru că le-au introdus“, a adăugat tânărul, care spune că în zilele următoare va urca în tren cu bicicleta de curiozitate.

Următorul pas, crede Gröller, ar fi introducerea unor asemenea suporturi pentru biciclete şi în tramvaie, precum în alte ţări occidentale.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite