Premieră naţională: Soluţia de reducere a abandonului şcolar vine de la Cluj, din fonduri europene

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Copii de la grădiniţile din Cluj şi Alba vor fi încurajaţi de psihologi să nu renunţe la şcoală. Foto: arhivă
Copii de la grădiniţile din Cluj şi Alba vor fi încurajaţi de psihologi să nu renunţe la şcoală. Foto: arhivă

Psihologii clujeni au accesat peste trei milioane de lei de la UE pentru a da drumul unui proiect unic în România. Copiii proveniţi din familii defavorizate vor fi educaţi şi consiliaţi încă de la grădiniţă pentru a se putea integra la şcoală, prevenindu-se astfel rata mare a abandonului şcolar.

„Rata (aproape 500.000 de cazuri de abandon înregistrate în 2008 în România - n.r.) este extrem de mare şi reprezintă o problemă foarte gravă. Am realizat acest proiect pentru că pur şi simplu m-am enervat, a fost o nemulţumire personală legată de numărul mare de copii care nu ajung la şcoală“, a spus Daniel David, şeful Catedrei de Psihologie Clinică și Psihoterapie din Universitatea „Babeș-Bolyai“ (UBB) Cluj.

Profesorul, împreună cu o echipă de specialişti în domeniu din cadrul UBB, au accesat 748.850 de euro de la Uniunea Europeană, adică peste trei milioane de lei.

Premieră pentru România

Proiectul, care potrivit profesorului este unic în România, a fost lansat astăzi, iar în cadrul său vor fi consiliaţi psihologic 2.500 de copii din judeţele Cluj şi Alba, proveniţi din grădiniţele care s-au înscris deja sau care se vor înscrie, până vineri, în program.

Totul se desfăşoară în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Cluj, până acum fiind înscrise peste 50 de grădiniţe din Cluj-Napoca, Floreşti, Gilău, Alba Iulia, Sebeş, Teiuş şi Aiud, dar şi din zonele rurale.

„Vom ţine cursuri intensive timp de o lună cu psihologii grădiniţelor. Ei nu au pregătirea necesară pentru a interveni în cazurile clinice. Vom lucra la formarea unui număr de 25 de consilieri în domeniul sănătăţii mentale a copilului pentru a obţine competenţe de psihoterapie şi psihologie clinică în acord cu reglementările în vigoare“, ne-a spus Daniel David.

Psihologul a spus că aceste probleme nu pot fi rezolvate nici la orele de dirigenţie, odată ce copiii ajung la şcoală, nici la cele de matematică sau Limba şi literatura română. „Dascălii sunt profesori de specialitate, nu specialişti în comportamentul uman. Alţi profesionişti au alte competenţe cheie, dar nu în modificarea comportamentelor problematice“, a adăugat acesta.

Ar putea deveni naţional

Proiectul vizează în prezent doar judeţele Cluj şi Alba, însă dacă va da rezultatele aşteptate, el va fi extins la nivel naţional. „Am zis să fim raţionali. Dacă funcţionează, vom implementa ideea la nivel naţional. Nu avea rost să cerem cine ştie ce sumă, iar apoi să nu putem implementa proiectul aşa cum ne-am propus“, ne-a spus David.

Profesorul a afirmat că în ţările Occidentale asemenea proiecte sunt la ordinea zilei şi dau rezultate bune. Banii au fost primiţi din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 „Investeşte în oameni!“.

„Am realizat acest proiect pentru că pur şi simplu m-am enervat, a fost o nemulţumire personală legată de numărul mare de copii care nu ajung la şcoală“, Daniel David, psiholog

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite