Penalizat de bancă pentru 4 lei nerulaţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un clujean a plătit o sumă de o sută de ori mai mare pentru o diferenţă de rulaj la o linie de credit pe care o are la Banca Transilvania. Dorin Cristian Fărcaş reclamă comunicarea defectuoasă dintre bancă şi  clienţi şi consideră absurd să i se reţină 500 de lei pentru 4 lei nerulaţi.

Dorin Cristian Fărcaş (42 ani) a semnat, în august 2009, un contract pentru un MasterCard Forte cu Banca Transilvania, cu o valoare de 21.019 lei. „Până acum, nu am avut probleme. Trebuia să fac depuneri şi ridicări în valoare de 21.019 de lei pe lună, până în data de 25 a fiecărei luni", explică Fărcaş, de meserie informatician.

Problemele sale au început în 25 ianuarie a acestui an. „Ştiam că mi-am făcut rulajul pe ianuarie, dar am vrut, totuşi, să verific. Nu mergea serviciul de internet banking. Am sunat la Call Center, să cer un nou cod PIN. „Mi s-a spus că voi primi codul în plic, în două zile. Dacă mergeam la ghişeu, nu primeam o situaţie centralizatoare clară a rulajului. Situaţia o primesc tardiv, prin poştă. Din acest motiv am ales de la început internet banking", adaugă Dorin Fărcaş.

Plângere la Protecţia Consumatorilor

Fărcaş  a primit codul PIN după două săptămâni. „Nu mai aveam ce face cu codul. M-am trezit cu o penalizare de 499,57 de lei, bani care mi-au şi fost retraşi dintr-un alt cont. Asta, pentru că din suma de 21.019 de lei nu rulasem 4,59 lei. Este absurd! Mai ales că aveam în contul de credit  vreo 6 lei, deci banca ar fi putut retrage mica sumă restantă sau măcar să mă avertizeze", spune Fărcaş.

Bărbatul a încercat în repetate rânduri să ia legătura cu conducerea băncii - sucursala Zorilor. „Nu am reuşit să vorbesc cu nimeni. Am depus o plângere, la care am primit un răspuns vag. Sunt tot felul de clauze în contractul semnat în 2009, care mi se par abuzive şi pe care cei de la bancă le-au invocat", arată bărbatul.

Clujeanul a depus o sesizare şi la Protecţia Consumatorilor. „Nu mă aştept să primesc banii înapoi. Dar vreau să trag un semnal de alarmă, ca măcar alţii să nu păţească ce am păţit eu. Iată unde se ajunge atunci când nu există comunicare", completează Dorin Fărcaş.  

Banca Transilvania se explică

Potrivit reprezentanţilor băncii, dobânda se calulează zilnic la valoarea utilizată din linia de credit, pe parcursul lunii în care nu s-a realizat rulajul integral şi nu la diferenţa între suma maximă de depus şi suma efectiv intrată în cont. „Diferenţa de 4,59 lei a determinat perceperea unei dobânzi pe contul de credit al clientului, dobânda calculându-se conform contractului, fiind întodeauna proporţională cu sumele utilizate", se arată în răspunsul Băncii Transilvania. 

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite