Patru studenţi au câştigat competiţia de Team Design cu roboţelul „Ţestoasa albastră“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Echipa „Timber Wolves“ a câştigat competiţia cu robotul „Ţestoasa albastră“.
Echipa „Timber Wolves“ a câştigat competiţia cu robotul „Ţestoasa albastră“.

Şapte echipe de tineri ingenioşi s-au întrecut, ieri, la Cluj, relizând contra timp designul unui robot capabil să treacă mai multe probe practice.

Participanţii la competiţia de Team Design, desfăşurată, ieri, la  Casa de Cultură a Studenţilor din Cluj-Napoca, au avut ca principală sarcină construirea unei maşinuţe cu direcţie teleoperantă care să reuşească să depăşească  trei probe de rezistenţă. Prima a fost aceea ca prototipul construit să distrugă patru baloane aflate la înălţimea de 18 centimetri, pe un postament dat.

Care au fost celelalte probe

Punctajul a fost acordat în funcţie de timpul în care robotul a reuşit să spargă cele patru baloane. Regula concursului a fost ca în situaţia în care timpul de execuţie a probei este mai mare de trei minute, atunci echipa aflată în această situaţie să primească punctajul minim. A doua probă şi, totodată, a doua condiţie de design impusă de organizatori a fost ca robotul să aibă un dispozitiv prin care să poată distruge o construcţie dată, numită Jenga Blocks, fără a se izbi de ea. Nivelul maxim la care construcţia a avut voie să rămână în picioare a fost de 7,5 centimetri, echivalentul a cinci blocuri suprapuse. Cu cât au fost dărâmate mai multe niveluri, punctajul a fost mai mare. Punctajul s-a dat în funcţie de timpul în care robotul a reuşit să dărâme blocurile. A treia condiţie a fost ca robotul să adune cât mai multe bile de ping-pong într-un loc. Punctajul a fost acordat în funcţie de timpul în care un robot a adunat toate bilele în locul stabilit.

Două ore pentru design

„Am primit o  maşinuţă de jucărie teleghidată căreia i-am scos carcasa. Am ataşat un cadru pe care am prins nişte cuie necesare pentru proba de spart baloane, care a fost cea dintâi probă din concurs. Am asamblat un tub PVC pe robot şi i-am ataşat o greutate pentru a putea dărâma turnurile şi a îndeplini astfel cu bine cerinţele celei de-a doua probe", a explicat Cătălin Rogojan, liderul echipei înscrise cu numărul doi în concurs şi student la Automatică. Pentru a treia probă, Cătălin i-a ataşat robotului două beţe pe care le-a asamblat în formă de V pentru a putea prinde bilele de ping-pong aşa cum un chinez prinde alimentele când mănâncă. Din această echipă au mai făcut parte Ioan Ivan, Marina Bogdan, Ioan Şut şi lor le-au fost necesare două ore pentru a face planul şi designul robotului şi patru ore pentru punerea în practică a ideilor teoretice. „Concursul ne-a testat inventivitatea, ingenuozitatea, mai bine zis, dar nu am avut neapărat nevoie de cunoştinţe de mecatronică. Acolo se combină cunoştinţele de informatică, electronică şi mecanică. Aici n-a fost vorba de ceva atât de complicat. A fost un fel de joacă inteligentă", a explicat Ioan Ivan, student şi el la Universitatea Tehnică Cluj. Această joacă inteligentă le-a adus băieţilor locul doi în competiţia de duminică.

Alte echipe au folosit ace pentru a sparge baloanele în loc de cuie, au ataşat sticle pentru a culege în ele bilele de ping-pong în loc de beţe ori au pus o elice robotului pentru a dărâma turnurile, aşa încât să nu folosească forţa maşinuţei-robot în acest demers şi să respecte astfel condiţia principală a concursului.

Câştigători, cei de la „Timber Wolves"


Echipa care a intrat în concurs cu numele „Timber Wolves" a câştigat competiţia cu un robot numit sugestiv „Ţestoasa albastră". Dragoş Petcu,  Bogdan Popa, Bogdan Vornicu şi Alexandru Togorean, de la Universitatea Tehnică, sunt tinerii are au construit maşinăria care a trecut toate probele în cea mai mare viteză.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite