Patrimoniul Clujului, promovat cu banii Europei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Castelul Bánffy de la Răscruci datează din secolul al XVIII-lea  (sursa foto: Tudor Sălăgean)
Castelul Bánffy de la Răscruci datează din secolul al XVIII-lea (sursa foto: Tudor Sălăgean)

Consiliul Judeţean aşteaptă, până pe 5 octombrie, oferte pentru licitaţia de tipărire a pliantelor, broşurilor, hărţii şi albumului în proiectul „Clujul - peisaj cultural". Preşedintele Asociaţiei „Patrimonium Transsylvanicum", istoricul Tudor Sălăgean, consideră că ar fi firesc ca proiectul CJ să fie continuat de un altul prin care să se creeze un circuit turistic în care să fie prinse monumentele istorice promovate. &n

Consiliul Judeţean Cluj (CJ) aşteaptă, până pe 5 octombrie, firmele interesate să depună documentaţia necesară atriburii licitaţiei de realizare a materialelor tipărite din proiectul turistic „Clujul - peisaj cultural". Deschiderea ofertei se va face peste două săptămâni şi dacă nu vor fi contestaţii, firma câştigătoare va începe de luna viitoare tipărirea materialelor în care vor fi promovate 12 castele şi biserici monumente istorice din judeţ, cele mai reprezentative. „Aceste produse vor fi promovate la târguri de turism şi expoziţii naţionale şi internaţionale mai ales că sunt în limbile română, franceză, engleză, maghiară, germană", susţine purtătorul de cuvânt al CJ Cluj, Victor Popa. Proiectul are ca partener Asociaţia „Patrimonium Transsylvanicum" Cluj, a cărui preşedinte e istoricul Tudor Sălăgean, partener care va realiza conţinutul materialelor promoţionale.

12 spoturi publicitare

Până acum a fost atribuită, în august, licitaţia de realizare şi distribuire a materialelor video, iar firma câştigătoare este SC „D' Effect Design" SRL, cu o propunere financiară de circa 71.000 de lei. Distribuirea acestor materiale video a fost atribuită firmei S.C. „Reset Media" SRL cu o propunere financiară de circa 58.000 de lei. „Până pe 5 octombrie, firmele pot depune actele pentru a câştiga licitaţia de realizare a pliantelor, broşurilor, hărţii cu obiectivele şi albumului", a declarat Victor Popa, purtător de cuvânt al Consiliului Judeţean Cluj. Contractul pentru tipărituri are o valoare de peste 300.000 de lei. Lansat în aprilie anul acesta, proiectul „Cluj - peisaj cultural" are un buget total de circa 854.000 de lei. Produsele proiectului vor fi:  un site, 12 spoturi publicitare de un minut fiecare, 4 filme documentare de 6 minute fiecare, un album „Clujul - peisaj cultural" şi site de pliante şi broşuri.

Istoricul Tudor Sălăgean consideră că „Clujul - peisaj cultural" ar trebui continuat cu un alt proiect prin care să se creeze un circuit turistic a celor 12 monumente. „Aceasta ar fi continuarea firească, însă trebuie să găsim finanţare", spune Sălăgean.

Obiectivele promovate

Domeniul de la Ciucea

Cetatea din Bologa

Castelul Bánffy din Răscruci

Castrul roman Potaissa

Biserica din Feleacu

Biserica din Vad

Biserica reformată din Mănăstireni

Biserica de lemn de la Nicula

Biserica reformată din Sic

Muzeul de Artă Cluj-Napoca

Muzeul Etnografic al Transilvaniei

Muzeul Farmaciei

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite