Parodie despre Roşia Montană, premiată la un festival

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cinci tineri au câştigat un premiu la Festivalul Studenţesc de Publicitate cu o parodie după poveştile din campania „Scrisoare pentru România" sprijinită de RMGC.

„Nu vrem să se mai spună că tinerii nu iau atitudine. Spoof-ul nostru arată asta. Parodia am făcut-o pentru că am considerat că avem ceva de spus, că trebuie zisă şi cealaltă versiune. Nu criticăm pe nimeni. Nu suntem noi avizaţi să spunem dacă e bun sau e rău proiectul pentru Roşia Montană. Am lăsat liber finalul parodiei pentru ca fiecare să-şi formeze propria părere", spun câştigătorii secţiunii spoof (parodie- nr) a Festivalului Studenţesc de Publicitate, echipa numită „Echipa de Pleu".

image

Click pe poze pentru a vedea mai multe poze cu studenţii câştigători

Din aceasta fac parte studenţii Vlad Ţărmure (24 de ani, din Cluj-Napoca), Didi Kasa (23 de ani, din Alba Iulia), Bianca Sabo (23 de ani, Apahida), Louana David (21 de ani, Braşov) şi Horea Chira (24 de ani, Negreşti-Oaş). Toţi sunt în anul III la specializarea publicitate a Facultăţii de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării din cadrul UBB. Rezultatul muncii lor poate fi văzut pe http://www.trilulilu.ro/video-haioase/aceeasi-poveste-alta-versiune-spoof-2012.

Mii de afişări

Parodia se numeşte „Aceeaşi poveste, altă versiune" şi, pe durata festivalului, a fost postată pe www.trilulilu.ro, pe secţiunea special creată festivalului, organizat de Departamentul de Comunicare, Relații Publice și Publicitate al UBB şi de mai multe agenţii de publicitate importante din ţară. Filmul a avut circa 3.600 de afişări, fiind cel mai vizionat pamflet.  Acesta spune povestea unui bărbat pe nume Gabriel Sonda, care locuieşte în cartierul bucureştean Pipera şi are două fete. El a lucrat la o companie multinaţională, iar acum e „angajat permanent" la RMCG (participanţii au folosit acest acronim similar cu RMGC, întrucât nu au avut voie să folosească numele real al produselor sau companiilor despre care realizează pamfletul) şi are un „salar confidenţial". Discursul  său urmează firul roşu al poveştilor sociale din campania „Scrisoare pentru România", însă conţine o doză mare de ironie. „Povestea doamnei Claudia este una dintre poveştile sociale ale campaniei. Nu ştim care e adevărul, dar sună senzaţional. La fel şi în spoof-ul nostru. Nu ştim dacă RMCG vrea să muncească, dar sună senzaţional", afirmă Didi Kasa.

Unde e adevărul?

Una dintre condiţiile de participare la această secţiune a festivalului era să se aleagă o reclamă cunoscută de toţi şi apoi să facă o parodie. „Am ales această temă datorită notorietăţii pe care o are, dar şi pentru că e un subiect controversat. Filmul merge după modelul declaraţiilor din campania Scrisoare pentru România. Nimeni nu ştie ce e acolo. Roşia Montană e într-o zonă izolată şi oamenii de acolo nu vorbesc. Nimeni nu ştie ce vor ei. Prin pamfletul nostru am vrut să arătam că campania publicitară nu e una transparentă şi nu se spune tot la televizor", afirmă Didi Kasa, originară din Alba Iulia. Cătălin Hosu, purtătorul de cuvânt al RMGC, a susţinut că nu a văzut filmul şi că nu poate comenteze pe marginea acestuia. „Ar trebui să vorbiţi cu oamenii din aceste filme", a conchis el.

Film turnat în Mărăşti

Cele două minute ale parodiei au fost filmate instant, cum zic tinerii, într-o cameră dintr-un apartament din cartierul clujean Mărăşti - un apartament situat la etajul unul, dar s-a făcut în aşa fel încât publicul să creadă că e vorba de etajul cinci. Din decorul biroului amintim: o diplomă, o carte cu un top 300 oameni de afaceri, poze cu soţia şi fiicele eroului din film, o cană cu cafea, un telefon, într-un cuvânt, tot ce creează atmosfera din biroul unui om de afaceri. Nimic nu a fost aşezat întâmplător.

„Din acest film am învăţat ce înseamnă manipularea şi cât de mult se foloseşte ea, dar şi cât de mult înseeamnă puterea cuvântului", mărturiseşte Bianca Sabo.

Cei cinci tineri vor să participe cu pamfletul lor la Grand Spoof, singurul concurs românesc de parodiat reclame. Doi dintre ei au participat în 2010 la această competiţie.

Premiul lor din, acordat de Trilulilu, a constat în diplome, cărţi de publicitate şi de artă şi mingi personalizate anti-stres. Deşi unii dintre studenţi vor să-şi continue studiile în străinătate, toţi vor să-şi facă un nume în vastul domeniu al publicităţii şi comunicării.

Aceeasi poveste, alta versiune (SPOOF 2012)


Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite