Cluj: Simon Parker dezvăluie dascălilor clujeni secretele catedrei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cluj: Simon Parker dezvăluie dascălilor clujeni secretele catedrei
Cluj: Simon Parker dezvăluie dascălilor clujeni secretele catedrei

Britanicul a venit în oraşul de pe Someş pentru a-i instrui pe dascălii clujeni cu privire la metodele occidentale de educaţie.

Simon Parker ocupa o funcţie de conducere în cadrul unuia dintre cele mai bune colegii din Marea Britanie, Runshaw College, instituţie de învăţământ cu peste 15.000 de elevi, atunci când a simţit nevoia unei schimbări.

Chiar dacă în Anglia trebuia să muncească aproximativ 80 de ore, timp care ar putea părea exagerat pentru un dascăl din România, susţine cu toată sinceritatea că munca la catedră este marea lui pasiune.

„Eram un fel de şef de catedră, coordonând aproximativ 1.000 de studenţi şi eram responsabil şi de calitatea profesorilor şcolii. Următoarea etapă pentru mine ar fi fost să fiu director, însă nu mi-am dorit o asemenea responsabilitate ”, a explicat Simon Parker.

Avea o părere proastă despre România

A citit în revista dedicată dascălilor un anunţ prin care se ofereau joburi în Europa de Est, alegând România, în 2003, fără să stea pe ganduri. „Am mai fost ca turist în România şi am fost impresionat de peisaje. Era o imagine atât de diferită faţă de ce ştiam eu de la televizor. Imaginea României era cea a copiilor din orfelinate şi a mizeriei”,îşi aminteşte britanicul.

Timp de şase ani a colaborat cu Casele Corpului Didactic din Bucureşti, Braşov şi Făgăraş, iar de anul acesta la Cluj, prin intermediul cărora a instruit dascălii, învăţându-i metode de predare de ultimă oră, aplicate în cele mai valoroase instituţii de învăţământ din lume:

„La catedră e la fel ca în orice ştiinţă. Mereu înveţi şi aflii ceva nou. Practic, îi învăţ pe profesori ce funcţionează şi ce nu funcţionează şi trebuie schimbat, pentru ca elevul să poată asimila informaţia mai repede şi în profunzime”.

Munca la catedră, una grea

Acesta a precizat că printre metodele noi pe care încearcă să le implementeze este aceea ca profesorul să-i explice exact elevului ce ştie şi care sunt aspectele la care trebuie să lucreze, pentru a se perfecţiona.

„Nu e important să scrii note în catalog, cât să aflii de ce e nevoie ca acel copil să fie mai bun, să-l impulsionezi, să ştie că acea notă se poate corecta, dacă face eforturi în acest sens. Asta, însă, face munca profesorului mult mai grea decât este”, a precizat dascălul.

În Cluj-Napoca predă de anul acesta limba engleză la Şcoala Internaţională, fiind susţinând şi workshopuri pentru profesorii din cadrul Liceului Teoretic „Nicolae Bălcescu”, dar şi perfecţionează trainerii existenţi în oraş: „Îi învăţ de fiecare dată cinci metode noi, pe care ei le aplică apoi la clasă. Nu toţi profesorii prind foarte uşor curaj să încerce ceva, ce poate li se pare ieşit din comun, însă după ce sesisează că ele chiar funcţionează devin entuziaşti”, a conchis specialistul în educaţie.

Născută: 04.11.1966, Anglia
Educaţie: Licenţiat în Economie şi pedagogie
Familie: Necăsătorit


Ce-i place: „Sunt un alpinist declarat, ador muntele şi natura. De asemenea, îmi place foarte mult să călătoresc. În ceea ce priveşte sistemul de învăţământ din România, apreciez faptul că disciplina este mult mai prezentă în şcolile de aici, decât în cele din Anglia, chiar dacă pe unii îi poate susprinde acest aspect”, a explicat Simon Parker.

Ce nu-i place:„Nu-mi place în sistemul de învăţământ de aici ideea că elevul este un copiator de pe tablă şi un simplu memorator de informaţii, când copiii trebuie să fie de fapt activi şi implicaţi, ceea ce dă dascălului un control maxim la clasă”, este de părere britanicul.

De ce aţi hotărât să deveniţi dascăl în România?
În primul rând, m-am îndrăgostit de ţara aceasta în cele două vizite ale mele ca turist aici. Apoi, am simţit că pot să contribui la calitatea învăţământului românesc, împărtăşind dascălilor de aici din experienţa mea.

Metodele pe care le implementaţi aici sunt cele care funcţionează în Anglia?
Ele nu sunt inventate de englezi, sunt doar metodele care funcţionează în cele mai bune şcoli din lume. Să nu vă imaginaţi că în Anglia totul e lapte şi miere. Sunt şi acolo şcoli extrem de proate. Ceea ce pot să spun este faptul că profesorii buni din România sunt la acelaşi nivel ca cei din cele mai bine cotate colegii sau şcoli la nivel mondial.


CITEŞTE AICI TOATE ŞTIRILE DIN CLUJ


Urmăreşte ştirile din Cluj pe Twitter ori prin RSS sau contactează-ne prin e-mail ori Yahoo! Messenger folosind butoanele din stânga

image
image
image
image
Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite