Oana Onicaş vrea profesori mai prietenoşi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Este şefa Consiliului judeţean al elevilor din Cluj şi susţine că noua lege a educaţiei are multe imperfecţiuni.

Oanei Onicaş i-a plăcut sportul şi să se implice în organizarea de activităţi pentru petrecerea timpului liber. După ucenicia ca secretar şi purtător de cuvânt a fost promovată de colegi ca şef al Consiliului.

A ajuns în Consiliul judeţean al elevilor din Cluj în urmă cu doi ani, chiar înainte de o întrunire interregională a colegilor. Şi atunci, ca şi acum, au avut pe ordinea de zi chestiuni serioase. „Atunci am discutat despre programul prea încărcat al elevilor, iar acum despre statutul elevilor“. Diferenţa a fost nu doar de problematică. Atunci a ajutat la organizare, acum a trebuit să coordoneze totul. „E mai multă responsabilitate, dar şi o mai mare satisfacţie la sfârşit, dacă ţi-a ieşit bine“.

Oana studiază la Colegiul Naţional „George Coşbuc“, la secţia de socio-umane, studii europene. Învaţă intensiv istoria şi nu o exclude ca viitoare carieră, la concurenţă cu business-ul. Îi place să compare stadiul în care se află ţările postcomuniste. „Îmi place modelul Cehiei, care a reuşit să aleagă un preşedinte prooccidental încă din 1990. Noi am ales diferit, un preşedinte şcolit la Moscova în locul celui şcolit la Londra“.

Vrem să fim parteneri, nu obiective

A fost aleasă de colegii de clasă să fie reprezentată la nivelul şcolii. Şefii de clase au ales-o să îi reprezinte pe judeţ. „Le-au plăcut probabil că eram implicată în activităţi“, explică promovarea la nivel judeţean. Susţine doleanţele colegilor, pe care le trimite la guvern şi Parlament, mai ales cele legate de statutul elevilor. „Profesorii ar trebui să ne considere parteneri, nu doar obiective“. Au şi modele de urmat, dar nu sunt mulţi cei care rup barierele de mentalitate. Sunt în special tineri, profesorii ideali, dar şi câţiva mai vârstnici. Nu-şi scuză colegii chiulangii, dar are şi o explicaţie în favoarea lor. Cele mai multe absenţe sunt la teste la care se cer foarte multe lecţii de învăţat. Poate o echilibrare a programei ar fi binevenită.

Printre proiectele mandatului său se numără amendarea proiectului legii învăţământului şi impunerea statutului elevilor. Speră să realizeze mai multe proiecte de anvergură naţională, pentru apropierea elevilor. „Avem putere de acţiune limitată, suntem dependenţi juridic de Ministerul Educaţiei. Dacă vom reuşi să funcţionăm ca ONG, poate am reuşi mai multe proiecte de anvergură”, spune Oana.

profil

NĂSCUTĂ. 12 octombrie 1992, Cluj
STUDII. Elevă în clasa a XI-a, Colegiul Naţional „George Coşbuc“
PASIUNI. Sportul

ce-i place

Că se poate conta pe colaboratorii din consiliu. „Este liniştitor să ştii că fiecare dintre colegi îşi face datoria, pe zona lui de responsabilitate“, spune Oana.

nu-i place

Lipsa de respect a unor elevi faţă de profesori şi ignoranţa faţă de procesul educaţional. Nu-i plac însă nici profesorii care citesc din manuale şi-i privesc pe elevi de sus.

Întrebare şi răspuns

Care este portretul profesorului ideal?

O.O.: Cel care rupe bariera mentală dintre profesor şi elev, dintre prietenie şi severitate. Are sufletul tânăr, e bun, ştie să câştige încrederea elevului, care nu bate şi nu terorizează psihic copiii, care nu ne vede doar ca pe nişte calculatoare ambulante. Care ştie să ne arate de unde să luăm informaţii şi să ne înveţe să învăţăm. Care nu citeşte din carte şi vine cu metode inovatoare la ore. De care nu vii cu frică dacă nu ai apucat să înveţi. Care ştie să te critice fără să te facă să te simţi prost.

Cluj-Napoca

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite