Noul Citroen C3 îţi ia ochii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Noul model, care se va lansa în România la începutul săptămânii viitoare, aduce în premieră un parbriz prelungit, care măreşte vizibilitatea cu 80 de grade.

Nu întâmplător, drive-testul organizat pentru presa de specialitate şi de mare audienţă a avut loc în judeţul Cluj. „Sunt multiple posibilităţi de testare a maşinii, de la câmpie, autostradă, munţi, peisaje deosebite”, a explicat Laura Antonov, director de comunicare la Citroen România. Drive-testul s-a desfăşurat pe parcursul a 400 de kilometri, joi şi vineri.

Suplă în oraş

Acomodarea cu modelul nou se face rapid. Maşina toarce, turaţia motorului este aproape imperceptibilă, graţie unei bune izolări. În ciuda unei perioade aglomerate a zilei, maşina se strecoară rapid prin traficul infernal de la aeroport spre centrul oraşului. Supleţea - mai puţin de 4 metri lungime şi 1,71 m lăţime - îi permite să treacă cu uşurinţă de pe o bandă pe cealaltă.
Chiar şi cu o motorizare pe bază de motorină, autovehicolul urcă cu uşurinţă Feleacul. Cu greu poate fi strunită pentru a nu încărca nota de plată din cauza controlului radar. Oglinzile masive retrovizoare permit pregătirea mai sigură a depăşirilor. Pe Dealul Dăbăgăului, în apropiere de Salina Turda, maşina rulează cu dezinvoltură peste 100 km la oră. Ajunge cu uşurinţă pe autostrada Transilvania chiar şi până la 170 km la oră. Poate fi utilizată cu succes în Germania în concedii, unde performanţele maşinii, de aproape 190 de km la oră pot fi testate legal.

Test al suspensiei pe drumurile distruse de Bechtel

După ce a trecut testul de viteză, verificăm suspensia. Ceva mai rigidă la început, la maşinile noi. Rezistă fără probleme pe drumurile judeţene de la graniţa judeţului Cluj cu Sălajul, prin hârtoapele Aghireşului, dar şi pe cele din Săvădisla. Nu se arată afectată de numeroasele gropi făcute de camioane. Drumul dispre Huedin spre inima Apusenilor este o desfătare.
Parbrizul de tip Zenith, inovaţie Citroen, face toţi banii: măreşte câmpul vizual cu 80 de grade. Brazii din zona lacului Fântânele par să se unească deasupra habitaclului. Dacă soarele e supărător, se poate deplasa în faţă parasolarul mobil. Pare să aibă o problemă, pe care o descoperi la oprire. Obişnuit să te ajuţi de mânerul de susţinere, nu-l găseşti deasupra portierei. „Tehnic este imposibil”, ni se explică, din cauza prezenţei parasolarului glisant.

Sigură pe trasee anevoioase

Virajele strânse, pe serpentinele spre Mărişel, pe un drum ba umed, ba acoperit cu zăpadă, ba uscat pe alocuri, nu sunt dificile, graţie ABS-ului şi a sistemelor de asistenţă electronică a frânării (tip REF), frânare de urgenţă (AFU) şi control dinamic al stabilităţii (ESP).Pentru mai multă siguranţă, autovehiculul are în dotare şase airbaguri. Nu am fost obligaţi să-l testăm, deşi am „forjat” la maxim maşina, ieşind la toate traseele pe primul loc.Dacă eşti într-o zonă cu semnal radio mai slab poţi apela la MP3 sau, cu ajutorul unei mufe bluetooth sau USB, la melodiile de pe telefonul mobil sau platforma iPod. Dacă ţi-ai uitat harta, computerul de bord este dotat cu harta GPS detaliată a Europei. Ca să nu mai spună cârcotaşii că maşina este doar pentru domnişoare, designerii i-au mărit portbagajul la 300 de litri iar motoarele sunt ceva mai nervoase.

Prietenoasă cu mediul

Ecologiştii nu au de ce să privească noul Citreon C3 cu ură. Emisiile de CO2 sunt extrem de reduse - sub 113 grame pe km la motorizările superioare, diesel (70-110 CP) şi 130-160 gr la km la benzină (95-120 CP). Consumul mediu mixt la varianta pe benzină este de 5,9 la sută, iar la motorizarea Diesel, 4,2. 

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite