Notoriu cercetător în nano-electronică din America, în vizită la UBB

Andreas Lüttge, profesor în Ştiinţele Pământului şi Chimie la Universitatea Rice din Huston (Texas) se află în aceste zile la Cluj-Napoca în calitate de profesor vizitator la Facultatea de Biologie a UBB. Cercetările lui Lüttge în nano-electronică sunt celebre în mediul ştiinţic mondial. Datorită contribuţiilor sale s-au înregistrat progrese importante în dezvoltarea tehnicilor de prelucrare a oxidului de grafenă, mater

Cu ajuorul grafenei se pot realiza tranzistori cu dimensiuni similare unor molecule. Grafena este unul dintre cele mai studiate materiale în ştiinţă, într-uncât ea poate fi folosită pentru aplicaţii care până de curând erau de domeniul SF. Până de curând un centimetru pătrat din acest material costa aproximativ 100 de milioane de dolari americani.

Practic, contribuţia lui Lüttge, care este şi directorul Centrului Naţional pentru studierea Coroziunii (National Corrosion Center) din SUA, reprezintă identificarea unei metode prin care reziduul (oxidul) de grafena poate fi dizolvat cu ajutorul unor bacterii, într-o subtanţă care nu afectează mediul înconjurător şi care nu este dăunătoare.

Cluj-Napoca