Cluj: Mecanicii implicaţi în accidentul feroviar de la Boju, audiaţi timp de peste şase ore

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Anchetatorii încearcă să stabilească şi dacă cei doi mecanici de locomotivă şi-au corelat viteza, "necoreclarea vitezelor între tracţiune şi împingere" fiind o posibilă cauză a accidentului, invocată de subsecretarul de stat în Ministerul Transporturilor Constantin Axinia.

Mecanicii celor două locomotive aflate la capetele trenului încărcat cu produse petroliere care a deraiat, luni seară, la Cluj, au fost audiaţi, miercuri, timp de şase ore. 

Surse din cadrul anchetatorilor au declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX, că audierile celor doi mecanici şi celor doi ajutori de mecanici au fost finalizate, mecanicii fiind audiaţi timp de peste patru ore de o comisie a Autorităţii Feroviare şi încă două ore de Poliţia Transporturi.

Mecanicii au dat declaraţii cu privire la modul în care s-a produs accidentul, însă anchetatorii evită să facă publice detaliile despre acestea.

Potrivit unor surse din cadrul Parchetului Tribunalului Cluj, la instanţă nu este înregistrată încă nicio cauză penală, iar acest lucru se va face în funcţie de rezultatul anchetei comisiei de cercetare constituite în cazul accidentului feroviar.

Sursele citate au adăugat că şi luni seară, când s-a produs accidentul, şi marţi seară au fost făcute măsurători la linia ferată, nefiind constate probleme, dar ancheta este foarte dificilă şi va dura, probabil, mai multe luni.

Anchetatorii încearcă să stabilească şi dacă cei doi mecanici de locomotivă şi-au corelat viteza, "necoreclarea vitezelor între tracţiune şi împingere" fiind o posibilă cauză a accidentului, invocată de subsecretarul de stat în Ministerul Transporturilor Constantin Axinia, într-o declaraţie pentru Pro Tv.

La această variantă fac referire şi lideri sindicali, care spun că mecanicii nu s-ar fi sincronizat poate şi pentru că erau obosiţi din cauza programului prea lung.

"Privaţii le oferă un câştig. Stau câte o zi şi jumăte sau două, dorm efectiv pe locomotivă, omul respectiv nu mai e bun. Doarme efectiv în locomotivă", a declarat Remus Schubert, unul dintre liderii Sindicatului Mecanicilor de Locomotivă de la Depoul Cluj.

Constantin Pestrea, directorul Unifertrans, firmă căreia îi aparţine trenul implicat în accident, a declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX, că explicaţia dată de subsecretarul de stat în Ministerul Transporturilor Constantin Axinia, conform căreia necorelarea vitezelor între locomotivele ar fi o posibilă cauză a accidentului, este "simplistă", iar Axinia s-a antepronunţat.

"Eu sunt feroviar mai în vârstă şi nu ştiu cauza accidentului, Axinia, din lipsă de experienţă s-a antepronunţat. Explicaţia cu necorelarea vitezelor este una simplistă. Şi dacă ai o locomotivă împingătoare la un tren, ar însemna să avem o deraiere în fiecare zi. Eu cred că accidental a fost cauzat fie de calea ferată, fie de vagon, eu nu spun că vreau să scot Unifertrans din răspundere, dar trebuie să aflăm adevărul, să ne păzim pe viitor, să vedem exact care sunt cauzele. Dacă asta, cu mecanicul care a împins prea tare va fi rezultatul anchetei, vom cere o reconstituire. Vom lua un tren şi îl punem pe mecanic să împingă să vedem ce se întâmplă, dacă accidental se repetă", a afirmat Pestrea.

Şi reprezentanţii Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Cluj au anunţat, miercuri, că au declanşat o anchetă în acest caz, considerând că a fost vorba despre un "incident periculos, care ar fi putut avea urmări grave".

Trenul încărcat cu produse petroliere a deraiat, luni după-amiază, în jurul orei 16.50, la intrarea într-un tunel dintre localităţile Boju şi Valea Florilor, într-o zonă greu accesibilă, şapte dintre vagoane ajungând într-o râpă.

Trenul aparţine firmei Unifertrans şi transporta motorină şi benzină la un depozit Lukoil din Cluj-Napoca, fiecare vagon fiind încărcat cu o cantitate cuprinsă între 50 şi 55 de tone de produse petroliere. Un număr de 29 din cele 36 de vagoane ale garniturii erau încărcate cu motorină, iar restul de şapte cu benzină.

Traficul feroviar în zonă, blocat în urma accidentului, a fost reluat marţi seară.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite