„Iron Sky“ sau cum să faci un film cu bani din donaţiile fanilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Timo Vuorensola, regizorul peliculei „Iron Sky”, a provocat dezbateri în industria filmului despre noile metode de finanţare
Timo Vuorensola, regizorul peliculei „Iron Sky”, a provocat dezbateri în industria filmului despre noile metode de finanţare

Timo Vuorensola, regizorul peliculei „Iron Sky", film realizat exlusiv din donaţiile a sute de mii de fani, a povestit clujenilor cum a reuşit să adune sume importante cu ajutorul comunităţii online.

Timo Vuorensola, regizorul peliculei „Iron Sky", a provocat dezbateri în industria filmului despre noile metode de finanţare şi potenţialul internetului, după ce a reuşit să adune o sumă importantă pentru bugetul producţiei din crowdfunding (n. red. donaţii ale fanilor) şi crowd investement (n. red. donaţii din partea investitorilor privaţi), cu ajutorul comunităţii online. Mai precis, Vuorensola a reuşit să strângă 300.000 de euro din crowdfunding şi aproximativ 680.000 de euro din crowd investement. Bugetul total al filmului a fost de 7, 5 milioane de euro.

„După ce am lucrat timp de şapte ani la primul meu lung metraj, o parodie după filmul Star Trek, «Star Wreck: In the Pirkinning», cu zero buget, am decis împreună cu echipa să facem cel mai bun film din lume. Aveam bani, «nu», aveam actori, «nu», aveam un scenariu, «nu», dar am decis că va fi cel mai bun film din lume. L-am lansat gratis pe internet şi după ce a fost vizionat de mii de fani, aceştia ne-au spus să mai facem altul. Aşa a început totul. La început eram total împotrivă să cer bani fanilor să-mi finanţeze filmul, cum să mă adresez comunităţii online să le cer bani. Am făcut un trailer, l-am pus pe internet şi de acolo totul a decurs natural", îşi aminteşte Timo Vuorensola.

Internetul, cea mai puternică armă

Regizorul finlandez este de părere că cel mai import este să ştii cum să-şi prezinţi filmul pentru a obţine bani de la fani. Cu toate că are un manager care se ocupă de relaţia cu fanii de pe internet, Vuorensola spune că cel mai important este ca regizorul să-şi facă timp să iasă în faţa fanilor şi să comunice direct cu ei şi nu prin intermediari.

„Dacă vrei să transmiţi un mesaj comunităţii trebuie să ieşi în faţă. În fiecare zi stau 10 minute cu fanii. Cheia e să poţi comunica personal cu audienţa. În ceea ce priveşte promovarea filmului, prima dată am început cu forumurile, apoi am evoluat la Myspace care nu mai există, Facebook, Twitter, bloguri de specialitate şi site-ul dedicat filmului", a precizat Vuorensola.

Cea mai mare donaţie din partea unui fan

Comunitatea Iron Sky are în prezent aproximativ 200.000 de fani. Potrivit lui Timo Vuorensola, după lansarea trailer-ului pe internet, au început să curgă oferte din partea fanilor care erau de acord să dea anumite sume de bani pentru a ca filmul să fie produs. A rămas uimit când un fan neamţ a donat 60.000 de euro. „Cea mai mare donaţie din partea fanilor Iron Sky, a venit, surprinzător, din partea unui neamţ: 60.000 de euro, în condiţiile în care filmul era despre nazişti. După ce am strâns 300.000 de euro din donaţiile fanilor am mers la diverşi investitori şi le-am zis cât am reuşit să strângem şi dacă contribuie şi ei. Mă gândeam că fanii vor dori să se implice să-mi schimbe scenariul sau finalul filmului doar că mi-au dat bani. I-am făcut să înţeleagă că vor avea zero implicare în aceste chestiuni. Metoda aceasta de crowdfunding presupune că fiecare fan care a investit va primi o parte din bani după ce filmul începe să facă profit", a declarat regizorul.

Filmul va rula, miercuri, 6 iunie, de la ora 21.45 în Piaţa Unirii. În aceeaşi seară, după proiecţie, la Hotel Continental, trupa-cult care a compus coloana sonoră a parodiei "Iron Sky", Laibach, va susţine un concert pentru publicul din Cluj.

Sinopsis

Neştiuţi de nimeni, cercetătorii din fortăreaţa nazistă New Swabia din Antarctica au plecat în 1945, în rachete spaţiale, spre Lună. Aici, în completă izolare faţă de restul umanităţii, este în plină desfăşurare construirea unei întregi armade de navete spaţiale, într-o bază sublunară cunoscută sub numele de Soarele negru, scopul fiind cucerirea lumii întregi. Este anul 2018, iar misiunea "Blitzkrieg-ul lunar" stă să înceapă. Naziştii aterizează la New York, dar agenta secretă Renate nu are de gând să-i lase să câştige prea uşor.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite